בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק נשאל אתמול (שישי) בריאיון ברשת RT בערבית אם בכוונת ארגונו לשחרר את האזרחים הרוסים לבקשתו של סגן שר החוץ של מוסקבה - ודחה את הבקשה. "לא אכפת לחמאס אם הם רוסים, צרפתים או מה שלא יהיה. הם חיילים שהורגים פלסטינים", קבע אבו מרזוק.
1 צפייה בגלריה
משלחת של ארגון הטרור חמאס מגיעה להתייעצות במשרד החוץ הרוסי
משלחת של ארגון הטרור חמאס מגיעה להתייעצות במשרד החוץ הרוסי
בכירי חמאס עם סגן שר החוץ הרוסי, אתמול
לדבריו, "אנחנו החלטנו שאין שום חדש בנושא שחרור האסירים כל עוד אין הפסקת אש כוללת. יש פה בעייתיות - לישראלים רבים יש אזרחות כפולה. לכן אנחנו לא מתייחסים לרוסים בלבד. יש עוד מדינות שיש להן חטופים עם אזרחות כפולה. לרוב החיילים הישראלים יש אזרחות כפולה".
הוא הוסיף: "אנחנו לא שובים מישהו רוסי או צרפתי, אנחנו שובים אותו כי הוא הורג פלסטינים, והוא חייל ישראלי. ישראל מחלקת להם אזרחויות זרות, וטוענת שעכשיו הם לא ישראלים - אלא יש להם אזרחות אחרת. כאילו אין לנו בכלל ישראלים שבויים".
משלחת של חמאס, בראשות אבו מרזוק, ביקרה אתמול במוסקבה ונועדה בין השאר עם סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב. בסיום הפגישה פרסם משרד החוץ הרוסי הודעה שבה קרא לשחרר במהירות את החטופים המוחזקים בעזה, בהם שלושה בעלי אזרחות רוסית.
המפגש עם סגן שר החוץ הרוסי התקיים במטה משרד החוץ הרוסי במוסקבה, והשתתף בה - לצד אבו מרזוק - גם בכיר חמאס באסם נעים. המשלחת, כך נטען, קיימה "התייעצות פוליטית" עם הרוסים כדי לדון באמצעים להפסקת אש ו"לשים סוף למלחמה".
בהודעת משרד החוץ הרוסי נמסר מנגד כי ההתמקדות בשיחה היה גם במשבר ההומניטרי ברצועת עזה, שהגיע ל"ממדים קטסטרופליים", וכי הצד הרוסי הדגיש את הצורך בשחרור מיידי של האזרחים המוחזקים בשבי, כולל שלושה אזרחים רוסים - אנדריי קוזלוב (27) מראשון לציון, אלכס לובנוב (32) מאשקלון ואלכסנדר טרופנוב (28) מתל אביב.