1 צפייה בגלריה
כתב אישום: תושב צפת איים לרצוח במברג את הרופא שלו שסירב לתת לו תרופות משככות כאבים
כתב אישום: תושב צפת איים לרצוח במברג את הרופא שלו שסירב לתת לו תרופות משככות כאבים
המברג שאיתו איים הנאשם על הרופא
תושב צפת בן 47, נכה שמתנייד בכיסא גלגלים, מואשם כי איים לרצוח את הרופא שלו - מכיוון שסירב להעניק לו מרשם לתרופות לשיכוך כאבים. יחידת התביעות של המשטרה הגישה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בקריית שמונה כתב אישום נגדו בגין איומים, החזקת סכין והתנהגות פרועה, ואף דרשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.
על פי כתב האישום, ב-19 במרץ הגיע הנאשם למרפאת לאומית בקניון "8 סנטר" בקריית שמונה ודרש לקבל תרופות משככות כאבים. בעקבות סירובו של הרופא, הנאשם התפרע והשתולל במרפאה, כשבין היתר הצמיד לצווארו מברג ואיים לפגוע בעצמו אם הרופא לא ייענה לדרישתו. לאחר מכן, על פי האישום, הוא נכנס למשרדה של מנהלת המרפאה תוך שהוא מנופף במברג, ואיים: "אם הרופא לא יתן לי את הכדורים, אני הולך לרצוח אותו". בהמשך הוא אף יצא מהמרפאה וניסה להשליך עצמו מהקומה השלישית בקניון.
כשבוע לאחר המקרה, במהלך חקירתו, איים הנאשם שוב כי יפגע ברופא שסירב לתת לו את משככי הכאבים שדרש, ואמר כי "אני רוצה מורפיום, כואבת לי הרגל. אני אחזור לרופא ואני אפגע בו שגם לו יכאב, שירגיש את הכאב כמו שאני מרגיש". הנאשם הבהיר כי בכוונתו לממש את איומיו, והוסיף: "בכל יום שאני אסבול, הרופא יסבול ומנהלת הסניף תסבול".

פקד השאם פאלח, קצין חקירות ומודיעין בתחנת קריית שמונה, אמר: "מדובר במכת מדינה ואירועי האלימות מתגברים. במהלך הטיפול בתיק גבינו עדויות מהרופא, מנהלת המרפאה והאחיות, שהעידו כי בגלל המגבלה הרפואית והקושי מכאביו הוא יכול להוציא את האיומים לפועל והוא מסוכן. לכן הארכנו את מעצרו, ולאחר החקירות הוא הודה בסוף במיוחס לו והוגש נגדו כתב אישום".
פקד פאלח בעצמו הוא אח לרופא שנחשף לעלייה במקרי האלימות נגד אנשי צוות רפואי בישראל בזמן האחרון. "במשטרת ישראל ובתחנת קריית שמונה בפרט אנחנו רואים בחומרה רבה כל פגיעה ואיומים נגד עובד ציבור. נפעל למיצוי החקירה ונעמיד את החשודים לדין. כך, בכל המרכזים הרפואיים, נפתחו לאחרונה נקודות משטרה כדי להיאבק ולעצור את התופעה הזאת".
לדבריו של פקד פאלח, תיק פלילי שכזה בעניין תקיפה ואלימות, מול מסוכנותו של האדם שמצהיר כי יהרוג אדם אחר, הוא לא עניין של מה בכך - אך במקרה הזה הסיטואציה הייתה מורכבת בשל מחלתו ונכותו של הנאשם. "ניתקנו את הרגש והלכנו עם התיק הזה עד הסוף, גם מול אדם עם כיסא גלגלים ונכה, כי ראינו באירוע הזה אירוע חמור שדורש התייחסות ואכיפת חוק", אמר. "רק במדיניות אפס סובלנות נוכל להביא את הפתרון".