1 צפייה בגלריה
שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו ב אנקרה
שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושולו ב אנקרה
ישיבת קבינט ראשונה בשלישי? לפיד
(צילום: AFP)
בלשכתו של שר החוץ יאיר לפיד נערכים לכך שייכנס ללשכת ראש הממשלה כבר ביום שלישי או רביעי. הנחת העבודה היא שטקס חילופי ראש הממשלה יתקיים כ-24 שעות אחרי פיזור הכנסת, כך שאם פיזור הכנסת יעבור בקריאה שנייה ושלישית כמתוכנן כבר ביום שני - טקס חילופי ראש הממשלה ייערך יום או יומיים לאחר מכן. עם זאת, במקרה של דחייה בהצבעה, לא מן הנמנע שהחילופים יתקיימו בחמישי.
בלשכת ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט כבר משלימים את ההכנות לקראת כניסת לפיד, והכינו תיק חפיפה מסודר שיכלול סקירה של כל הסוגיות המדיניות והביטחוניות הרגישות. בלשכה אומרים כי בניגוד לתדרוך החפוז שהעביר ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לבנט, לפיד יעבור תדרוך ארוך ומקיף. נתניהו, נזכיר, היה בשלטון כ-12 שנים - אך הקדיש לחפיפה עם בנט כ-30 דקות בלבד, דבר שעורר כעס בקרב גורמים מדיניים וביטחוניים.
אם לפיד ייכנס ללשכת ראש הממשלה כבר ביום שלישי, הוא צפוי לנהל את ישיבת הקבינט הראשונה כבר באותו היום.

במקביל, בלשכת לפיד מקיימים מגעים עם שב"כ בנוגע לבקשתו של שר החוץ להיכנס מיד למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, על רקע הביקורת שספג קודמו, שטען כי במעון מתקיים שיפוץ שלא מאפשר לו להיכנס אליו. עם זאת, בשב"כ מבקשים להשלים את השיפוץ, ועדיין לא התקבלה החלטה בנושא.
ככל הנראה, לפיד לא מתכוון לעשות שינויים משמעותיים בהרכב הממשלה. ואולם, אם שרת הפנים איילת שקד תבקש לממש את הרוטציה ולקבל את תיק המשפטים – לפיד יציע את תיק החוץ לגדעון סער.