3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
דוחה את הקריאות להטלת מגבלות. רה"מ בנט
(צילום: אוליבייה פיטוסי)
ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (שבת) את פורום הקורונה המורכב ממנכ"לים של משרדי ממשלה להתייעצות בעניין המאבק בנגיף לפני המראתו לעצרת הכללית של האו"ם שמתכנסת ניו יורק. ברקע הביקורת על כך שקבינט הקורונה לא התכנס בשבועות האחרונים אמר בנט כי "מדיניות הממשלה היא ישראל פתוחה תוך מלחמה עיקשת ומתוחכמת במגיפה. לא בידודים, סגרים, עוד ועוד הגבלות - שזה הכי קל - אלא פתרונות".
בנט אמר למנכ"לים כי "מי שנמצא פה צריך לדעת יותר טוב מכולם כמה פעולות אנחנו עושים ביום כדי להתנהל טוב יותר ולהציל חיים. אין פה מישהו שרוצה להציל חיים ומישהו שלא. אני חושב על החולים, כל אחד במחלקת הקורונה זה פשוט כאב לב, אבל אני חושב גם על הכלכלה, על החינוך, על ההורים שצריכים לעבוד ועל הילדים שצריכים ללמוד". רה"מ הוסיף כי "הרבה פעמים השיחות שלנו פה מתחילות מהמיקרו, מהפרטים, וחשוב לי לאור כל הפרסומים האחרונים בתקשורת לומר את הדברים באופן הברור ביותר. כולם צריכים להכיר את רוח המפקד - והמפקדת במקרה הזה זו ממשלת ישראל".
3 צפייה בגלריה
השנה שהייתה קורונה חיסונים חיסון מחסן חוסיין דיאב
השנה שהייתה קורונה חיסונים חיסון מחסן חוסיין דיאב
בנט: צריך לחסן, לחסן, לחסן
(צילום: אורי דוידוביץ)
בנט ציין כי המגבלות המוצעות על התקהלות רק יגרמו נזק לכלכלה ולא יורידו אצ התחלואה מכיוון שרובה מרוכזת בלא מחוסנים. "אין קשר בין הגבלת משחק או הופעה, כשהצופים מחוסנים, לבין תחלואת הלא מחוסנים", אמר.
הוא פנה לנוכחים ואמר כי הוא מציע להתמקד בתקופה הקרובה בשלושת הדברים הגדולים שמחכים: החזרה ללימודים אחרי חופשת סוכות, התו הירוק המשודרג והחיסונים. "לחסן, לחסן, לחסן. לא להתמקד באיפה שקל", אמר רה"מ. "להגיע לערבים, להגיע לאנשים מבוגרים שלא ממש יודעים או חוששים, להגיע אליהם הביתה ממש".
הישיבה האחרונה של קבינט הקורונה התכנסה ב-30 באוגוסט – ממש לפני פתיחת שנת הלימודים. מאז קיים בנט דיונים מקצועיים אך לא את קבינט הקורונה שעד חזרתו לארץ מהעצרת הכללית של האו"ם לא יכונס חודש ימים.
שלשום דחו השרים שחברים בקבינט הקורונה את הביקורת על התנהלות הממשלה ואת האמירות נגד בנט שלפיהן הוא לא מעוניין לקבל את המלצת גורמי המקצוע על הטלת מגבלת התקהלות. "אין טעם להגביל את כולם ולשלם פיצויים רק בגלל הלא-מחוסנים", אמרו השרים. "בסופו של דבר אנחנו באירוע של חיסונים. אין שום סיבה לשנות את המדיניות כרגע. החולים הקשים במגמה יציבה. מה יעזור לשבת ולהגביל שתי הופעות וחצי בשעה שכל הילדים בבית ספר ואנשים נוסעים בלי הגבלה לחו"ל", אמרו.

מנגד, בכירי משרד הבריאות אומרים שאין מנוס מלהטיל הגבלה על התקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קרא בריאיון לאולפן ynet לכנס את הקבינט כדי לשקול שוב צמצום התקהלויות. "הייתי מצמצם את ההתקהלויות הגדולות, בהן מגרשי הכדורגל, כך שבמתחם סגור לא יהיו יותר מ-400 איש ובמתחם פתוח – לא יותר מ-500", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות.
גם בקבינט המומחים הלאומי לקורונה שמייעץ לממשלה סבורים שיש לשנות את המדיניות. אמש התכנס קבינט המומחים לדיון ובו קבע כי למרות התקווה לירידה בתחלואה בזכות מבצע החיסונים, לא ניתן ולא סביר להמשיך במסלול הקיים. המומחים הוסיפו כי "מתחייב שינוי מדיניות לתקופת הביניים עד אשר תוכח ירידה משמעותית ומתמדת בתחלואה הקשה".

ירידה בחולים קשה, שיא מדאיג במספר המונשמים

מספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה ממשיך לרדת והערב עומד מספרם על 694, לעומת 741 ביום רביעי. עם זאת, חלה עלייה מדאיגה במספר המחוברים למכונות הנשמה ומספרם עומד על 221 – שיא בגל הרביעי.
מבין החולים הקשים – 486 אינם מחוסנים, 134 מחוסנים בשתי מנות ו-56 מחוסנים עם מנת דחף. לגבי יתר החולים הקשים לא נמסרו נתונים. שיעור החולים הקשים שאינם מחוסנים עומד כעת על 72%. בקרב החולים הקשים שטרם מלאו להם 60 – 85% אינם מחוסנים. בסוף השבוע נפטרו 17 חולי קורונה ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 7,641. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 535 חולי קורונה. בין הנפטרים בסוף השבוע: שמונה שלא התחסנו כלל, תשעה שהתחסנו בשתי מנות חיסון. כל הנפטרים הם בני 60 ומעלה, פרט לאחד.
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 6,099 ישראלים קיבלו היום את החיסון השלישי. מתחילת השבוע קיבלו כ-144 אלף ישראלים את מנת הדחף. במקביל, 1,508 התחסנו במנת החיסון הראשונה ומתחילת השבוע הגיעו 23,077 ישראלים לקבל את מנת החיסון הראשונה.
עד כה אובחנו בסוף השבוע 6,962 כחיוביים לקורונה, 4,932 אתמול ו-2,030 היום. שיעור הבדיקות החיוביות בסוף השבוע עומד על כ-4.3%, נמוך מהמספרים בימים האחרונים. אתמול פוענחו כ-118 אלף בדיקות והיום עוד כ-49 אלף.