כתב אישום הוגש נגד אסף חסון בן ה-42 מחדרה בגין איומים על דודו יוסף על רקע סכסוך משפחתי על ירושה. חסון הוא האחיין של יעקב שיבאם מאליכין שרצח ביריות אקדח לפני 29 שנים את אחיו שמעון ואת גיסתו כרמית שהייתה בחודש התשיעי להריונה. כרמית הייתה אישתו של יוסף, עליו איים חסון. חסון הודה בחקירתו במיוחס לו וטען: "הייתי שיכור".
הרצח קרה בשנת 1992 ושיבאם נידון לשני מאסרי עולם ועוד עשר שנים נוספות. בהמשך עונשו הוקצב ל-40 שנה, והוא עדיין מרצה את עונשו.
בעקבות תלונה שהגיש הדוד יוסף נגד אחיינו חסון בגין איומים, נפתחה חקירה במשטרת חדרה, במסגרתה חסון נעצר. אתמול (שני) הוגשו בבית משפט השלום בחדרה כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד חסון, בנה של אחות של יעקב ויוסף.
2 צפייה בגלריה
יעקב שיבאם מאליכין
יעקב שיבאם מאליכין
יעקב שיבאם מאליכין
מכתב האישום עולה כי חסון איים על דודו בשיחות טלפון ומסרונים, בהם כתב לו בין היתר: "תבואו כולכם אני מוכן את כולכם לזיין עם מחסנית M16, אני אזיין את כולכם. מי שפגע באמא שלי אני אשתה לו את הדם. אתה גנבת את הבית של סבא בעורמה. מעכשיו אני ואתה אויבים. תשלח לי מיקום ושעה אם אני לא בא ומזיין לך את הצורה".
"אתה חושב שאתה גבר בוא, בוא תגיע אם אני לא מפרק עליך מחסנית יא בן זונה. תיזהר ממני. אני אומר לך אם אמא שלי תיפגע, שמע טוב אחי אתה מת שמעת אותי אתה לא יודע מי אני. אם לאמא שלי יקרה משהו אני מתאבד על כולכם".
בבקשה למעצרו של חסון עד תום ההליכים נטען: "ברקע למעשיו של הנאשם עומד סכסוך ארוך שנים. מדובר בסכסוך עקוב מדם, במסגרתו אחד מבני המשפחה, יעקב אשר הנאשם מזכיר באיומיו, רצח שני בני משפחתו וגרם חבלות לאחרים".
בתלונתו טען דודו של חסון כי הוא חושש לחייו. חסון טען בחקירתו כי ביצע את המעשים בהיותו שיכור. בדיון בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים טען סנגורו של חסון כי למרשו אין עבר פלילי ושאכן היה שיכור, ושהוא התנצל בפני המשטרה על הדברים שאמר בהיותו שיכור ושהוא מוכן גם להתנצל בפני דודו. מעצרו הוארך בשלושה ימים.