1 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
"להקים ועדת חקירה". אמסלם
(צילום: אבי מועלם)
השר דודי אמסלם תקף הערב (יום שבת) את נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק ונשיאת בית המשפט העליון הנוכחית אסתר חיות, וטען כי צריך להעמיד אותם לדין על "ניסיון הפיכה במדינת ישראל".
אמסלם, שדיבר בתוכנית פגוש את העיתונות, האשים תחילה את אהרן ברק בכך ש"הוציא המונים לרחובות" בעקבות הריאיונות שלו בתקשורת אחרי הכרזתו של שר המשפטים יריב לוין על המהפכה המשפטית. "אני נלחם על הדמוקרטיה", טען. "היום אין במדינת ישראל דמוקרטיה". ברק, נזכיר, הזהיר אז מפגיעה בדמוקרטיה בעקבות התוכנית של לוין - דבר שבסופו של דבר שר המשפטים הודה בו בעצמו.
את חיות האשים אמסלם בכך שנשאה נאום נגד המהפכה המשפטית, שבו הזהירה גם היא מפני פגיעה בדמוקרטיה אם תעבור כפי שהציע לוין. "לא מכיר נשיאת בית משפט עליון בעולם שיש לה חיל אוויר, יחידות מיוחדות, יחידות סייבר", טען אמסלם בהקשר של קבוצות המחאה השונות נגד המהפכה. ואז הוא הוסיף: "צריך להקים ועדת חקירה לעומק. זה יקרה גם אם זה לא יהיה היום".
אמסלם טען כי "המדינה הזו נשלטת על-ידי מיעוט תל-אביבי אלטיסטי ששבר את כל הכלים". לאחר מכן הוסיף: "בתוך הליכוד יש אנשים שלא היינו יכולים להעביר איתם את הרפורמה כרגע. לכן זה יעבור בהמשך. למה? מדינת ישראל היא לא מדינה דמוקרטית. נתניהו עשה צעד טקטי שהיה חייב לבצע אותו".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את אמסלם בעקבות הדברים: "אמירות מסוכנות ומופרעות כאלה הן בדיוק הסיבה שתחזית האשראי שלנו הורדה וההרתעה אבדה מול אויבינו. הממשלה הזו איבדה את הבלמים וכל אזרח ישראלי ישלם את המחיר".
אמסלם, נזכיר, מונה לאחרונה לשר לשיתוף פעולה אזורי, שר במשרד המשפטים והשר המקשר בין הממשלה לכנסת - אחרי עימות פומבי עם נתניהו, שבמהלכו אף האשים את ראש הממשלה בגזענות כלפי מזרחים. בחודשים האחרונים הספיק להתבטא במילים קשות נגד המפגינים ונגד טייסי המילואים שהצטרפו למחאה.