השרה מירי רגב הודיעה הערב (ה') כי היא מקדמת מהלך שיביא לתגבור משמעותי של הקווים בתחבורה הציבורית בעזרת אוטובוסים מהשוק הפרטי. בהודעת השרה נמסר כי היא ערכה היום הערכת מצב עם גורמי התחבורה הציבורית, לאור ההיתכנות להמשך הסגר בשבוע נוסף והביקושים העולים לשירותי התחבורה הציבורית, זאת במטרה לתת מענה לביקוש הנוסעים ותוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות לתפוסה של 50% באוטובוסים.
בדיון, כך נמסר, סיכמה רגב על הבאת תקנות מיוחדות שייחתמו על ידי שרי האוצר והתחבורה, ויאפשרו שימוש באוטובוסים בינעירוניים לצורך תגבור קווי אוטובוס עירוניים שיוגדרו כעמוסים. מדובר למעשה בשינוי בתקנות הנגישות – משום שהשירות העירוני חייב להיות מונגש לאנשים עם מוגבלות בעוד שהאוטובוסים הבינעירוניים, שהם גבוהי קומה, לא מונגשים לאנשים עם מוגבלות.
1 צפייה בגלריה
עומסים בתחבורה הציבורית בתל אביב
עומסים בתחבורה הציבורית בתל אביב
עומס בקו בתל אביב. ארכיון
(צילום: מוטי קמחי)
התקנות יובאו עם חתימתם על ידי השרים ישראל כץ ורגב לאישור בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. בכך יוסר חסם משמעותי שמנע תגבור התחבורה העירונית בכלים רבים נוספים.
במקביל, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות האוטובוסים שבקווים שבהם מוצב פקח באוטובוס תתאפשר יציאה וכניסה מדלת אחת בלבד. עם הגעת האוטובוס למכסת התפוסה המותרת תימנע עליית נוסעים נוספים עד לירידה במספר הנוסעים על פי המגבלה הקבועה מעת לעת.
בהודעת משרד התחבורה נמסר עוד כי רגב "הנחתה לפנות באופן מיידי לאוצר בבקשה לאשר תקציב מיוחד להגדלת מספר הפקחים מ-900 ל-5,000 על מנת לאפשר פיקוח הדוק על מספר הנוסעים".