בטבח האכזרי ביישובים, במסיבה ברעים ובזו שנערכה סמוך לנירים, בקרבות ברצועת עזה ובגבול הצפוני של ישראל: שמותיהם של הנרצחים והחללים מ-7 באוקטובר ועד למועד פרסום הכתבה מבהירים את גודל הטרגדיה שגבתה את חייהם של יותר מ-1,400 איש. מהקיבוצים, מהערים ומעשרות יישובים, גברים ונשים, אזרחים זרים לצד ישראלים, ילדים וקשישים. ניתוח המידע שידוע לנו עליהם הוא עוד דרך שבה אנחנו מנציחים את זכרם.
הנתונים המוצגים בכתבה מתעדכנים ומשתנים כל העת בהתאם למידע המגיע אלינו ולקשר שאנחנו מנהלים עם המשפחות ועם הגורמים הרשמיים. באין גורם רשמי אחד שמאגד את כל סיפוריהם ושמותיהם של הנופלים, אנחנו רואים בדיוק שבו מתנהלות הרשימות ערך עליון.
2 צפייה בגלריה
ביג 50 נרצחים
ביג 50 נרצחים
עשרות מהנרצחים והנופלים במלחמה. כל אחד מהם - עולם ומלואו
פילוח הנתונים מתבצע לפי הרשימות שנאספו ב-ynet, והם נכונים למועד עדכון הכתבה. המידע על חלק מההרוגים עודנו חלקי, ולכן סך ההרוגים גבוה מסך המספרים המופיעים בפילוחים השונים. נמשיך לעשות את מרב המאמצים כדי להביא תמונה מלאה ומדויקת.
מהנתונים עולה כי מספר הנרצחים בבארי, קיבוץ שבו התגוררו מעט יותר מאלף איש ערב המלחמה, הוא הגבוה ביותר מבין כל היישובים. גם בכפר עזה ובניר עוז הסמוכים, משם - כמו בבארי - גם נחטפו רבים לעזה, מספר הנרצחים גבוה מאוד. האסון לא פסח גם על ערי הדרום - אופקים, שדרות, אשדוד ואשקלון.
כמה נרצחו ב-7 באוקטובר? המספר 1,400 היה הערכה ראשונית בטרם התבררו ממדי האסון. המספר שהוצג לפני שזוהו מאות מהגופות כלל גם גופות של מחבלים, ועם השלמת מלאכת זיהוי הגופות התייצב המספר על כ-1,200, שרובם הגדול נרצחו בטבח ב-7 באוקטובר או נהרגו בקרבות הקשים באותו יום, מהם 37 בני פחות מ-18 (נער נוסף נרצח בפיגוע בעלי בפברואר 2024, ונער בן 14 נרצח בבנימין באפריל). זאת בנוסף ל-133 חטופים (מתוכם לפחות 36 שנהרגו) בשבי חמאס. 261 חיילים נהרגו ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
הלוויתו של רס"ל במיל' ניצן שסלר
הלוויתו של רס"ל במיל' ניצן שסלר
הלווייתו של רס"ל במיל' ניצן שסלר
(צילום: שרון צור)
לרשימת שמות הנרצחים וההרוגים המתעדכנת. בקישור זה ניתן גם ליצור איתנו קשר כדי לתקן טעויות או למסור פרטים נוספים.




פורסם לראשונה: 11:05, 27.11.23