1 צפייה בגלריה
חייל אילוס אילוסטרציה
חייל אילוס אילוסטרציה
חשד: אונס אלים בבסיס
(gettyimages)
חשד לאונס אלים בחיל האוויר: המשטרה הצבאית עצרה בימים האחרונים לוחם בדרגת רב"ט ממערך כיפת ברזל, בחשד שאנס בשטח הבסיס חיילת ששירתה עימו. ל-ynet נודע כי בעקבות האירוע, שהתרחש לפי החשד בתחילת החודש, מעצרו של החייל הוארך בשבוע שעבר עד מחר - תוך הטלת איסור פרסום זמני על פרטי זהותו לבקשתו.
במצ"ח מייחסים עבירות אינוס, מעשה מגונה בכוח, מעשה מגונה, הטרדה מינית, תקיפה וניסיון חבלה חמורה. את הלוחם ייצג בתחילת החקירה עורך הדין רועי בלכר, שטען בדיון הארכת המעצר כי מדובר בלוחם מצטיין עם עבר נקי ללא רבב. הלוחם הכחיש את המיוחס לו בחקירה וטען כי המעשים המיניים עם החיילת היו בהסכמתה המלאה, ואף ביוזמתה, במסגרת יחסים רומנטיים שניהלו השניים.
יחד עם זאת, נשיא בית הדין הצבאי ביפו אל"מ רונן שור קבע בהחלטתו להאריך המעצר כי מחומרי החקירה שבפניו יש יסוד סביר לחשד, שמצדיק את המשך המעצר והחקירה וכי עדות המתלוננת מפורטת ועקבית - לצד ראיות נוספות המחזקות את גרסתה.
סנגורו של החייל, עו"ד אייל בסרגליק, אמר בתגובה: "אין כל שחר לחשדות. מדובר בבחור צעיר נטול עבר פלילי שקיים אינטרקציה מינית חלקית עם בת זוגו לשעבר ביוזמתה, תוך כדי שמירה. הוא לא הוזז מהיחידה חרף בקשותיו החוזרות והנשנות שלא להמשיך להיות ביחידה יחד עם חברתו בניגוד להוראות הצבא ולמרות ידיעת המפקדים. אנו נוכיח את חפותו בבית הדין ולא בתקשורת".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ב-16 בנובמבר נעצר חייל בחשד לאינוס, מעשה מגונה ועבירות אלימות כלפי חיילת מיחידתו. מעצרו של החייל הוארך עד 23 בנובמבר לצרכי חקירה. החיילת מלווה על ידי מפקדיה ועל ידי הגורמים הרלוונטיים בצה"ל. נציין, כי בכל אתר צבאי של יחידת כיפת ברזל ישנם מגורי חיילים המופרדים ממגורי החיילות. כך או כך, למותר לציין כי אין לעניין זה כל קשר לעבירות הפליליות החמורות אותן ביצע לכאורה החשוד".