המכתבים האחרונים מעזה: הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי רס"ר במיל' יוסף (ג'וזף) אבנר דורן (26) מירושלים ורס"ל במיל' שלו זלצמן (24) מרמת ישי נהרגו בקרבות בעזה. שלו, שנהרג מפיצוץ מטען, שלח שני מכתבים אחרונים למשפחתו ולבת זוגו, לפני שנפל בדרום הרצועה. מתחילת המלחמה נפלו 453 חללי צה"ל.
3 צפייה בגלריה
רס"ל במיל' שלו זלצמן,  רס"ר (מיל') יוסף אבנר דורן ז"ל
רס"ל במיל' שלו זלצמן,  רס"ר (מיל') יוסף אבנר דורן ז"ל
רס"ל במיל' שלו זלצמן ורס"ר במיל' ג'וזף דורן
(צילום: דובר צה"ל)
עוד הותר לפרסום כי ארבעה לוחמים נפצעו אתמול קשה בקרבות ברצועה. בקרב בצפון הרצועה נפצע קשה לוחם מילואים ביחידת הניוד המבצעי מחטיבת המרום, ובקרב בדרום הרצועה נפצעו קשה קצין ושלושה לוחמים במילואים בגדוד 6623, עוצבת "חוד החנית".
שלו זלצמן לחם בעזה בגדוד 6623 של עוצבת "חוד החנית" (55). אביו מיכאל ספד לו בשיחה עם ynet: "שלו השתחרר לפני שנתיים משירות בעורב צנחנים, יצא לטיול הגדול בארגנטינה, פרו וצ'ילה, אחר כך עוד טייל באירופה והיה אמור להתחיל וללמוד חשבונאות בבר אילן באוקטובר. פגשנו אותו בפעם האחרונה לפני שבועיים. הוא המשיך בעורב עם הצוות האורגני שלו מהסדיר, הצליח לשלוח שני מכתבים מעזה, אחד לנו ואחד לחברה שלו בשנים האחרונות גפן".
3 צפייה בגלריה
מכתבים שהשאיר הלוחם רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל שנפל בלחימה ברצועת עזה
מכתבים שהשאיר הלוחם רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל שנפל בלחימה ברצועת עזה
המכתב למשפחה
במכתב המצמרר למשפחה כתב שלו: "אני רוצה להרגיע ולהגיד שאנחנו בסדר גמור, מצליחים אפילו לבשל אוכל חם. אתמול קיבלתי את המכתב שלכם ומאוד חוזקתי. מקווה שאתם מצליחים לשמור על שגרה ושפיות, תהיו חזקים, זה תכף נגמר. אני מאוד נזהר ושומר על עצמי ומחכה לחזור לשגרה של עבודה ולימודים. אוהב אתכם ומתגעגע, שלו".
במכתב השני והמרגש לבת זוגו גפן הוא כתב: "לגפן לב שלי (אין לי בושם להשפריץ על הדף). מצחיק שבמקום מכתבים ליום הולדת אנחנו כותבים אחד לשני לעזה ומעזה. אתמול קיבלתי את המכתב שלך והתרגשתי וחוזקתי ברמות. שתדעי שאנחנו בטוב ולא חסר לנו כלום והמורל גבוה. חשוב לי שתדעי שבכל זמן פנוי אני חושב עלייך ועלינו. אם אמרתי לך שהמלחמה מכניסה אותי לפרופורציות אז הכניסה לעזה העצימה את זה ברמות. מאושר שאת שלי לנצח, הלוואי ויסתדר לנו לטוס עד הלימודים. אוהב אותך ומתגעגע ברמות".
3 צפייה בגלריה
מכתבים שהשאיר הלוחם רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל שנפל בלחימה ברצועת עזה
מכתבים שהשאיר הלוחם רס"ל (מיל') שלו זלצמן ז"ל שנפל בלחימה ברצועת עזה
המכתב לבת הזוג גפן
רותם, חברו של זלצמן, ספד לו: "איש יקר עם לב מזהב. אדם כשמו הוא, שלו, מיד כשפוגשים אותך מרגישים את השלווה שעוטפת אותך. יהיה זכרך ברוך איש יקר, הייתה לי הזכות להכיר אותך". חברתו סיון כתבה: "שלו שתמיד חייך ועזר לכולם. ככה אני זוכרת אותו בבית הספר. ילד מקסים ואהוב על כולם עם עיניים טובות, משפחה נפלאה. כמה עצוב וכואב. יהי זכרו ברוך". אסף, חבר המשפחה, הוסיף: "יהי זכרו ברוך, ילד מדהים וחכם עם לב ענק, שאהב את כולם וכולם אהבו אותו". ההלוויה תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין ברמת ישי.
ג'וזף דורן, שלחם במסגרת יחידת הניוד המבצעי (הבלנ"ם) ושירת כלוחם איסוף ייעודי בשייטת 13, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה, שכללה פיצוץ מטען וירי לעבר הכוח. חברו משה ספד לו בפייסבוק: "הלב שבור. רק לא מזמן ראיתי אותך באוניברסיטה לאחר שלמדנו יחד בבית הספר היסודי. היית גיבור אז, הקרבת את עצמך, ולא היה ציוני כמוך". אופיר, חבר אחר, כתב: ״היה לנו ברור שזה לא משחק, אבל כשזה דופק לך על הדלת משהו משתנה. ג'וזף, יהי זכרך ברוך".
פורסם לראשונה: 05:59, 17.12.23