בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שני) עשר שנות מאסר בפועל ועוד עשרה חודשים על משה ויצמן (52) מלוד, שהורשע כי התפרץ לביתה של אישה בת 76 ברמלה לפני כשנתיים, תקף, הכה ושדד אותה באיומי סכין.
לפי הכרעת הדין, ויצמן התפרץ לביתה של פריאל יונה לפנות בוקר ב-28 בדצמבר 2021, יחד עם אדם נוסף, סימון אוחיון (61) מרמלה, שכבר הורשע ונידון לשש שנות מאסר בפועל. בית המשפט קבע עוד כי ויצמן יפצה את יונה ב-30 אלף שקלים, לאחר שהורשע בכך שהוא ואוחיון קשרו לפרוץ לביתה, פרצו אליו ותקפו אותה באכזריות בזמן ששדדו אותה.
1 צפייה בגלריה
בית המשפט המחוזי בלוד
בית המשפט המחוזי בלוד
"העבירות שבהן הורשע מצביעות על היותו אדם אלים ומסוכן"
(צילום: נדב אבס)
מפרטי האישום עלה כי השניים הגיעו לקראת השעה 02:00 לבניין כשהם מצוידים בחבל, רתמת גוף, אולר, מברג וטלפונים ניידים. הם עלו לגג, קשרו את החבל לעמוד ברזל מקובע, ושלשלו אותו אל עבר חלון המטבח בדירה. כעבור כשעה, ירד ויצמן באמצעות החבל אל חלון המטבח, שבר את התריסים ונכנס פנימה. בשלב זה התעוררה יונה מהרעש והחלה לצעוק כשהבחינה בויצמן.
הוא הורה לה להפסיק לצעוק וסטר על פניה, הצמיד את סכין האולר לצווארה, קילל אותה ודרש ממנה לתת לו את הזהב והכסף שברשותה. היא נאבקה בו, נפצעה בשפתיה ובכף ידה ודיממה, תוך שהוא הסיר בכוח את התכשיטים שהיו על גופה.
בהמשך קרא ויצמן לאוחיון, שנכנס לדירה וישב ליד יונה כשבידו מברג, בעוד ויצמן החל לחפש רכוש נוסף בדירה. מעת לעת התקרב ויצמן למתלוננת, הכה בפניה וברגלה וגרם לה לחבלות, תוך שדרש ממנה לגלות לו היכן מוסתר הרכוש. בנוסף, השניים איימו להרוג אותה אם לא תיענה לדרישתם, איימו להצית אותה באמצעות בנזין ואף שפכו מים על הרצפה בניסיון להציג מצג שווא כאילו שפכו דלק ובכוונתם לשרוף את הדירה כשהיא בפנים. עוד צוין כי ויצמן חסם את פיה של יונה באמצעות יריעת בד עד שחשה כי היא נחנקת והסירה את הבד מפניה.
בסך הכול, ויצמן ואוחיון שדדו מיונה 1,500 שקלים, תכשיטים, טלפון נייד ורכוש נוסף. הם הותירו אותה שרועה על הרצפה כשהיא פצועה ומדממת, נעלו אותה בדירה ואיימו עליה כי אם תצעק יחזרו ויהרגו אותה.
השופטת הדס רוזנברג שיינרט התייחסה בגזר הדין לחומרה היתרה הטמונה בביצוע עבירות שוד כלפי אוכלוסיית המבוגרים והקשישים, והדגישה כי הפגיעה דווקא באוכלוסייה זו נעוצה בתפיסה כי הנמנים עליה יהיו "טרף קל", ומשכך היא משקפת אנטי-חברתיות עמוקה ומגלמת אכזריות ואדישות לחומרת הפגיעה בנפגע העבירה.
רוזנברג שיינרט קבעה כי ויצמן היה הרוח החיה ומוביל האירוע. "בהתנהלותו גילה הנאשם אכזריות ואדישות מוחלטת למצבה של המתלוננת והיא משקפת אנטי-חברתיות עמוקה וכיעור מוסרי רב", ציינה. עוד נכתב כי "המתלוננת אשר עשתה מאמץ להיאבק בנאשם, הייתה נתונה כשעתיים לתקיפה פיזית מצד הנאשם, ולאיומים מסוגים שונים על חייה, לרבות באמצעות נשק קר מסוג סכין ומברג, מצד שני גברים צעירים ממנה וחזקים ממנה.
"העבירות שבהן הורשע הנאשם בעבר והתנהלותו המתמשכת חרף ההליכים המשפטיים שננקטו בעניינו, מצביעות על כך שהנאשם הינו אדם אלים ומסוכן, אשר סיגל לעצמו אורח חיים עברייני לאורך שנים, ואשר אין עליו מוראו של הדין" כתבה. את האישום הגיש אלירם גלעם מפרקליטות מחוז מרכז.
עורך הדין אבי כהן מהסנגוריה הציבורית, המייצג את משה ויצמן, מסר: "אין חולק כי מדובר במקרה חמור, אך הנאשם טען לאורך כל הדרך לחפותו, ואף טען טענת אליבי שלא נסתרה. בכוונתנו לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון".