נוסע במהירות מופרזת, סוטה מנתיבו - ואז פוגע במעקה הבטיחות ומתהפך. לידי ynet הגיע הערב (שבת) תיעוד דרמטי מרגעי התאונה העצמית בצומת טמרה שבגליל התחתון, שבה מצאו את מותם נהג הרכב ושני הנוסעים, כולם צעירים מחיפה.
המשטרה מסרה כי מחקירת התאונה עלה שהרכב מסוג BMW סטה מנתיב נסיעתו, ופגע גם במדרכה לפני שפגע במעקה בטיחות - ובהמשך פגע אף בעמוד בטון לפני שהתהפך. עוד נמסר כי חוקרי תאונות דרכים ממשיכים בבדיקת נסיבות התאונה. עם זאת, על פי החקירה הראשונית הסיבה לתאונה הייתה מהירות מופרזת. גופות השלושה שנהרגו נשלחו למכון לרפואה משפטית באבו כביר.
3 צפייה בגלריה
תיעוד זירה זירת תאונה תאונת דרכים רכב התהפך התהפכות שלושה גברים נהרגו צומת טמרה ראג'ח חיג'אזי מאהר חמאד מחמוד קלק הרוגים
תיעוד זירה זירת תאונה תאונת דרכים רכב התהפך התהפכות שלושה גברים נהרגו צומת טמרה ראג'ח חיג'אזי מאהר חמאד מחמוד קלק הרוגים
רגע ההתהפכות. הרכב הגיע במהירות מופרזת, ואיבד שליטה
בתאונה נהרגו מחמוד קלק (18), ראג'ח חיג'אזי (17) ומאהר חמאד (17). רכבם התהפך כשהיו בדרכם חזרה מבילוי במסעדה ביישוב כאבול. כבאים חילצו אותם מהרכב ההפוך, וצוותי מד"א קבעו את מותם במקום.
אחד מהשלושה, חמאד, היה שחקן בקבוצת הכדורגל מכבי אחווה פרדיס מליגה ג'. פרדיס הייתה צריכה להתארח היום אצל הפועל צעירי נצרת למשחק בליגה ג' יזרעאל, במסגרת המחזור ה-8 בליגה, אלא שהאירוע המחריד לא השאיר ברירה מצד ההתאחדות לכדורגל, שכמובן ביטלה את המפגש.
עלי אבו אלהיג'א, קרוב משפחתו של ההרוג מחמוד קלק, סיפר כי הוא וחבריו יצאו אתמול לבילוי בחיפה ובהמשך בכאבול, שם אכלו יחד ארוחת ערב. "בשני הרכבים האחרים היו האח של מחמוד והאח של מאהר. הם המשיכו בנסיעה והגיעו לחיפה, ושם חיכו לחבריהם - שלא הגיעו. הם חזרו לבתיהם ושמעו על התאונה ואז חזרו חזרה לזירה - ומצאו אותם ללא רוח חיים".
3 צפייה בגלריה
ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק שנהרגו בתאונת הדרכים בצומת טמרה
ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק שנהרגו בתאונת הדרכים בצומת טמרה
ראג'ח חיג'אזי, מאהר חמאד ומחמוד קלק שנהרגו בתאונת הדרכים בצומת טמרה
3 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים בצומת טמרה
זירת תאונת הדרכים בצומת טמרה
זירת התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אבו אלהיג'א סיפר כי האווירה כעת אצל קרובי המשפחה של השלושה בחיפה קשה מאוד: "זה קורע את הלב. החברים תמיד היו ביחד. היה לנו קשה לקבל את ההודעה על מותם. לא קל להתמודד עם אסון כזה".
אסעד קלק, אביו של ההרוג מחמוד, אמר לקרוביו וידידו שביקרו אותו כדי לנחמו: "קשה לי מאוד לדבר על בני היקר. אני עוד לא מעכל שהוא לא חזר לחיק המשפחה. הוא היה בשבילי בן וחבר ואח. לא יודע איך אתרגל להמשיך בחיים בלעדיו. איבדתי בן ובני השני שהיה איתו חזר אלינו בחיים".
חברו של ההרוג ראג'ח סיפר: "אתמול דיברנו בשעות הבוקר והודיע לי שהוא רוצה לבלות. הוא אמר לי 'אם בא לך ללוות אותנו אני אשמח כי רוצים היום לעשות חיים טובים". אני לא יכולתי ללכת ולצערי הוא חזר אלינו ללא רוח חיים. כמה שאני אדבר קשה לי לתאר עד כמה השלושה היו מהאנשים הטובים ביותר בחיפה. כולם עצובים וכל מי שמכיר אותם הגיע למשפחות בכדי שיחזקו אותם".
התאונה ליד טמרה הגיעה בסיומה של יממה מדממת בכבישים, שבה נהרגו בסך הכול תשעה בני אדם. היא התרחשה שעות אחדות אחרי התאונה הקשה אמש בבנימין, ליד ההתנחלות עופרים, שבה התנגשו חזיתית רכב ישראלי ורכב פלסטיני, לאחר שככל הנראה הרכב הפלסטיני ביצע פרסה במקום עם קו הפרדה רצוף - והרכב הישראלי התנגש בו בעוצמה.
בזירת התאונה בבנימין נהרגו ארבעה בני אדם, שניים משפחת מעודד שמההתנחלות ברוכין: הללי בת ה-9 ואחיה טוב ראי בן ה-3. הוריהם, יניב והודיה, נפצעו באורח קשה ופונו לבתי החולים בילינסון ושיבא בתל השומר. האם נמצאת בהיריון מתקדם. בזירת התאונה נקבע מותם של שני פלסטינים: אחמד סאלם שלש ובן דודו זיאד אבראהים.