היה בדרכו הביתה מהמילואים, ונרצח בפיגוע ירי: אלחנן קליין, בן 29 ואב לשלושה ילדים מהיישוב ענב שבשומרון, הוא הישראלי שנרצח הבוקר (חמישי) בפיגוע ליד הכפר בית ליד, בעיצומה של המלחמה בדרום. אשתו, מורה לספורט בבית ספר ביישוב הר ברכה, נמצאת בהיריון עם בנם הרביעי.

4 צפייה בגלריה
אלחנן קליין נרצח בפיגוע ירי ליד הכפר בית ליד שבשומרון
אלחנן קליין נרצח בפיגוע ירי ליד הכפר בית ליד שבשומרון
אלחנן קליין. נרצח בפיגוע, שנה אחרי שחיסל מחבל
4 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בשומרון
חשד לפיגוע ירי בשומרון
זירת פיגוע הירי היום
קליין היה על מדים בעת שמחבלים עקפו את רכבו, בציר שמוביל מהיישוב שבי שומרון ליישוב ענב, ופתחו לעברו באש. קליין איבד שליטה על הרכב, שסטה מהנתיב והתהפך. מותו נקבע כעבור זמן קצר. רכב המחבלים המשיך בנסיעה. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר החשודים, וחסמו צירים במרחב שבו התגלו תרמילי קליעים.
גורם צבאי התייחס לפיגוע בשומרון ואמר: "חווינו פיגוע קשה מאוד. בפעילות סיכול רחבה מנענו עשרות ואולי מאות פיגועים מתחילת הלחימה, לצערי את הפיגוע הזה לא הצלחנו לסכל. הזמן של המחבלים קצוב, נרדוף אותם ואת סייעניהם מהקרקע ומהאוויר ונבוא איתם חשבון".
קליין היה בשירות מילואים בגזרת קדומים. רק לפני שנה הוא קיבל תעודת הצטיינות ממפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, על חיסול מחבל. ב-13 במאי אשתקד, בעת נסיעה שגרתית באזור, הוא זיהה מחבל שהשליך בלוק לעבר רכב ישראלי ליד בית אל, וניסה לפתוח את דלתות הרכב במטרה לפגוע בהם. הוא פתח בנוהל מעצר חשוד ונטרל את המחבל.

4 צפייה בגלריה
אלחנן קליין מקבל תעודת הצטיינות מתא"ל אבי בלוט אחרי שחיסל מחבל ב-2022
אלחנן קליין מקבל תעודת הצטיינות מתא"ל אבי בלוט אחרי שחיסל מחבל ב-2022
אלחנן קליין מקבל תעודת הצטיינות מתא"ל אבי בלוט, לפני שנה
"הרגשתי שפעלתי נכון ומתוך שליחות להגן על עם ישראל ואני שמח שבסיעתא דשמיא מנעתי אירוע שיכול היה להתגלגל אחרת ולהגיע חלילה לפגיעה פיזית באזרחים", אמר אז, עם קבלת התעודה. "שמחתי לקבל את תעודת ההערכה ולראות את הפרגון והתמיכה מהסובבים, ואני מחכה עם הגדוד לתעסוקה המבצעית הבאה ולהגן על כל גזרה שתידרש".
ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר אחרי הפיגוע היום כי "אלחנן היה גיבור אמיתי, אב לשלושה ילדים קטנים ועוד תינוק שבדרך, שלא יזכו יותר לחבק את אביהם. הלב נשבר. ההתיישבות בשומרון כולה מחבקת את חיילי צה"ל ומערכת הביטחון יחד עם כל עם ישראל. צה"ל וההתיישבות בשומרון הם חגורת המגן של מדינת ישראל. אנחנו כואבים, אנחנו בוכים, ואנחנו נרים את הראש עם כל עם ישראל וניתן מכה אחת אפיים לאויבינו הרצחניים הברברים. כולנו עם אחד ויחד ננצח".
מהישוב ענב נמסר: "במלחמה הקשה שעם ישראל מתמודד איתה ענב איבדה אדם ענו, מאיר פנים, שמח, גיבור ומלא בנתינה שהשפיע רבות על כל מי שהיה סביבו. הישוב כולו אבל עם המשפחה על האובדן הנורא".
4 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע ירי בשומרון
חשד לפיגוע ירי בשומרון
ראש המועצה דגן, בזירת הפיגוע
שעות ספורות אחרי הפיגוע הוצתו חנות וכלי רכב בכפר דיר שרף. הפלסטינים טענו כי נפתחה אש לעבר תושבים ואחד מהם נפצע ברגלו.
מאז תחילת המלחמה, קיים חשש במערכת הביטחון מהתעצמות אירועי הטרור גם ברחבי יהודה ושומרון. ביום שלישי אירע ניסיון פיגוע ירי סמוך לשבי שומרון. באירוע זה לא היו נפגעים. בסריקות נמצאו כלי הנשק והרכב. יום למחרת היורה הסגיר את עצמו בעקבות פעילות של צה"ל ושב"כ מול משפחתו. במקביל ללחימה בעזה, צה"ל מנהל מדי יום מבצעי מעצרים ופשיטות על קיני מחבלים ומוקשים ברחבי הגדה.
מנגד, פלסטינים רבים ביהודה ושומרון טוענים לעלייה דרסטית במספר מקרי החיכוך והאלימות של מתנחלים כלפיהם, במיוחד כימים אלו, בשיא עונת מסיק הזיתים.