2 צפייה בגלריה
אחמד אבו חמד הנרצח מלוד
אחמד אבו חמד הנרצח מלוד
אחמד אבו חמד ועומר שעבאן
התושבים הערבים בעיר לוד החליטו אמש (רביעי) כי יקיימו היום שביתה כללית בעקבות שתי הרציחות היום בעיר. "לא יכול להיות שיהיו שני מקרים בהפרש של שעות. זה נורא ואיום מה שקורה בעיר", אמר עבד אזברגה, חבר מועצת העיר.
התושבים, שהתבקשו לשבות, מתכוונים להפגין בשלושה מוקדים בעיר: ליד תחנת המשטרה, ליד הקניון ובשכונת הרכבת. "בוועד העממי, יחד עם חברי המועצה, החלטנו על שביתה כללית בלוד לאור מעשי הרצח בעיר", אמר אזברגה. "יש בעיה קשה. אנשים מתקשרים ואומרים שהם חוששים לחיות בעיר. התחושות קשות מאוד".
ראש העיר לוד, יאיר רביבו, זעם על מה שהגדיר הפקרת העיר. "חיסול שני בלוד, והממשלה? עם כל הכבוד לרפורמה, תקדישו זמן מיידי גם לשינוי חקיקת המשילות, כדי ששב"כ ייכנס לטפל בפשיעה. שמחזיקי נשק לא חוקי ייכנסו כבר לכלא, ושמשפחות פשע יגורשו מהעיר", הוא אמר. "‏מה התועלת ברפורמה אם לא תהיה מדינה לחיות בה? ראש הממשלה, תגיע מיד ללוד ותפעל. אנחנו מפחדים".
2 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בלוד
אירוע אלימות בלוד
שתי הזירות בלוד
(צילום: יריב כץ, נדב אבס)

חבר מועצת העיר מוחמד אבו שריקי אמר כי מאז הגעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לסיור בעיר, מקרי הרצח התגברו. "המגזר הערבי איבד אמון במשטרה מאז שומר החומות. הבטן מלאה כעס. לא יכול להיות שלא תופסים אצלנו את הרוצחים. ליד (זירת - מ"ת) פיצוץ הרכב נקודת משטרה עם ניידות ומצלמות. איך לא מפענחים?".
אחמד אבו חמד (37) נרצח אמש ביריות ברחוב החלוץ בלוד, כשהגיע לבקר את הוריו. אחד מקרובי משפחתו סיפר כי הוא היה "איש משפחה, עבד בחשמל ובבניין".
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון בשעה 19:43. חובשים ופרמדיקים דיווח כי הנרצח נמצא ללא סימני חיים ועם פציעות חודרות. חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, מנדי אמיתי, סיפר: "כשהגענו הפצוע שכב על המדרכה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

כמה שעות מוקדם יותר אותר ללא רוח חיים עומר שעבאן, תושב לוד, לאחר פיצוץ במכונית שבה שהה. כוחות גדולים של משטרת לוד הוזעקו לזירה שבה התפוצץ הרכב שעלה בלהבות, ברחוב מורדי הגטאות בעיר. גם חבלן משטרה הגיע למקום במטרה לבדוק את הרכב.
המשטרה פתחה בחקירת שני אירועי הרצח, ומסרה כי אלו התרחשו ככל הנראה על רקע פלילי. עוד נמסר כי נראה שאין קשר בין המקרים.
שני מקרי הרצח בלוד התרחשו פחות מחודש לאחר ביקורו של השר בן גביר בעיר. יממה לאחר הביקור ערכה המשטרה מבצע מעצרים בלוד. בן גביר אמר אז כי הוא "מברך את המשטרה והמפכ"ל על הפעולה המהירה למעצר עברייני נשק בלוד, שגורמים מדי לילה לסבל לכל תושבי העיר. בעזרת השם נחזיר את הביטחון האישי והמשילות גם ללוד".
פורסם לראשונה: 22:19, 15.02.23