כתב אישום נגד המחבלים מהפיגוע באלעד, ראש העיר: "מגיע לכם עונש מוות"
(צילום: עידו ארז )

כחודש אחרי הפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות בו נרצחו שלושה ישראלים ושלושה אחרים נפצעו, מצבו של חיים בכור (20), אחד מפצועי הפיגוע הנוראי, השתפר וצפוי לו שיקום ארוך. אחיו של חיים אמר היום (חמישי) ל-ynet: "היום הוגש כתב אישום חמור נגד שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, והם הואשמו בשלושה מקרי רצח בנסיבות מחמירות של מעשה טרור, ועוד חמישה ניסיונות רצח.
3 צפייה בגלריה
חיים בכור לאחר פציעתו בפיגוע
חיים בכור לאחר פציעתו בפיגוע
חיים בכור לאחר פציעתו בפיגוע
כזכור בכור קיבל שתי מכות גרזן כמה מילימטרים מהמוח. "ממש בנס הוא ניצל", סיפרה בזמנו אמו. בכור היה מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי והרופאים בבית החולים תל השומר נלחמו על חייו.
"לפני כמה שבועות הפסיקו לו את ההרדמה והוא עבר לכיסא גלגלים כי הוא לא יכול היה לעמוד על הרגליים", סיפר בשיחה עם ynet יהודה בכור, אחיו הקטן של חיים. "בהתחלה הוא נזקק למלא עזרה ברמה של לאכול, ועכשיו הוא התחיל לאכול לבד והוא משתקם מהר ברוך השם, הוא הרבה יותר טוב".
משפחות נרצחי אלעד: די לפינוק של המחבלים בכלא
(צילום:אסף חן)

3 צפייה בגלריה
אסעד אלרפאעי וסובחי אבו שקיר בהגשת כתב האישום
אסעד אלרפאעי וסובחי אבו שקיר בהגשת כתב האישום
המחבלים בבית המשפט, היום
(צילום: שאול גולן )
יהודה סיפר כי אחיו חיים התחיל תהליך שיקום שצפוי להיות ארוך. "יש לו תהליך של פיזיותרפיה ועוד כל מיני דברים שקשורים לתקשורת שהוא צפוי לעבור. הוא צריך לאמן את עצמו ולחזור לעצמו לאט לאט".
"הוא התחיל לתפקד עם הידיים. אח שלי פשוט לא אותו בן אדם, הוא לא מדבר יותר מידי. הוא כזה שקט והוא קצת השתנה, אני מודה. אפילו הקול שלו השתנה. פעם אחי היה נמרץ ומדבר מהר, עכשיו הוא יותר רגוע ואי אפשר להסביר באמת את השינוי שהוא עבר מאז הפיגוע".
3 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
הנרצחים בפיגוע: יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
(צילום: דוברות המשטרה )

יהודה הוסיף כי אחיו לא זוכר כלום מהפיגוע. "כאילו מישהו מחק לו את הזיכרון של מה שהיה שם. אני מבין למה היה לו זעזוע מוח. הרופאים אומרים שהזיכרון חוזר עם הזמן ובאמת הוא חוזר. אבא שלי למשל השמיע לו זמרים שהוא ממש אוהב, והוא לא זיהה את השם ולא ידע מי זה. כשהגעתי אליו אחרי שהוא התעורר הוא לא זכר אותי. לקח לו כמה דקות שהרגישו כמו נצח להבין שזה אני, אח שלו".
מה הרגשת כשראית אותו? "שמחה אדירה. התרגשות וצמרמורת. אני רואה את אחי חי, נושם, לא מחובר למכונות סוף סוף. התחלתי לדבר איתו והייתי בעננים. הוא אח שאני מאוד אוהב וברוך השם הוא חי. כשאמא שלי ראתה בפעם הראשונה שהוא התעורר, היא קפצה עליו, חיבקה ונישקה אותו, ואמרה 'חיים, חיים ברוך השם'".
"המשפחה כולה, איך שקיבלה את הבשורה שהוא התעורר, טסה לבית החולים", סיפר. "כולם הגיעו לבקר אותו. כולם שמחו לראות אותו. הרופאים אמרו לנו שזה ממש נס שהוא נשאר בחיים, בגלל אופן הפגיעה והמיקום בראש שלו".
יהודה בירך על הגשת כתב האישום החמור היום נגד המחבלים שביצעו את הפיגוע המזעזע. "אני שמח ברוך השם. זה מגיע להם לרשעים, הם צריכים לקבל עונש מוות. הם רצחו שלושה יהודים והם צריכים למות. אם הם יכנסו לכלא ואחרי זה ישתחררו, מה הם יעשו אם לא לרצוח עוד יהודים? הם יעשו את זה שוב".