2 צפייה בגלריה
אישה נפלה מקומה שלישית בחיפה ונהרגה
אישה נפלה מקומה שלישית בחיפה ונהרגה
חור נפער ברצפת המרפסת
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אישה נהרגה הערב (יום ה') בקריסת רצפת מרפסת בחיפה שנוספה לבניין ברחוב הרב קניאל בעיר. האירוע התרחש בבניין שנמצא בשיפוצים הכוללים בניית מרפסות. צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותה.
חובשים ופרמדיקים הוזעקו למקום בעקבות דיווח שהתקבל ב-17:23 במוקד 101 של מד"א. הם ביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותה של אישה כבת 60.
2 צפייה בגלריה
אישה נפלה מקומה שלישית בחיפה ונהרגה
אישה נפלה מקומה שלישית בחיפה ונהרגה
החור שנפער במרפסת הבית בחיפה
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א משה רוזנטל סיפר: "הפצועה שכבה בחצר הבניין מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנפלה מגובה רב. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה מתקדמות אבל הפציעה שלה הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה".
ראש העיר חיפה, ד"ר עינת קליש רותם, הגיעה למקום ושמעה כי האישה יצאה למרפסת שנמצאת בבנייה, מסלון הדירה, ואז נפלה, וכי לא היה מחסום בין הסלון למרפסת.
ד"ר הדס תגרי, מנכ"לית הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה: "ההפקרות באתרי הבנייה מסכנת בעיקר את העובדים בהם אולם גם את הציבור הרחב - עוברי אורח ובפרט המתגוררים בבתים העוברים שיפוץ - ובשנים האחרונות נהרגו ונפצעו קשה מספר עוברי אורח ודיירים ממפגעים באתרי בנייה. בימים אלה מתגבשת רפורמה חשובה בתקנות להרחבת האחריות לבטיחות באתרי הבנייה שבכללה מוצעת הרחבת אחריות ליזמים במסגרת ההליך התכנוני.
חזי שוורצמן, מפקח עבודה ראשי במינהל הבטיחות, התייחס גם הוא לאירוע: "מדובר באירוע טראגי שייבדק, מבחינת חוזק המרפסת מבחינה הנדסית. מדובר בבנייה לא חוקית ומסוכנת. התאונה עצמה לא אירעה במהלך העבודה".
עו"ד בלהה מצגר ועו"ד בני תאייר מייצגים את המתקין שבנה את המרפסת, ולדבריהם היו מחסומים בכניסה למקום. "כבר במהלך החקירה בה שיתף מרשנו פעולה באופן מלא עם החוקרים נתגלתה תמונה שונה לחלוטין מזו שהוצגה בתקשורת", מסרו. "המרפסת האמורה הייתה עדיין בשלבי בניה, והמנוחה הזיזה את המחסומים וההפרדות שהוצבו כדי למנוע אסונות כאלה. ספק רב אם המקרה המצער ייגמר בכתב אישום למרשנו, לאור הראיות בתיק".