דובר צה"ל התיר לפרסום כי סמ"ר במיל' אלישע יהונתן לובר (24) מיצהר שבשומרון ורס"ל במיל' יוסף גיטרץ (25) מתל אביב נהרגו בקרבות ברצועת עזה. השניים היו לוחמים בחטיבה 179, יהונתן בגדוד 8104 ויוסף בגדוד 7029.
לובר נהרג בהיתקלות עם מחבלים, וגיטרץ נפל כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט. בנוסף נפצעו אתמול שני לוחמים וקצין מעוצבת סער מגולן (7) כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בדרום הרצועה. לוחם מילואים נוסף נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה. מניין חללי צה"ל במלחמה עומד על 491, כש-158 מהם נהרגו מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.

2 צפייה בגלריה
אלישע יהונתן לובר ז"ל ויוסף גיטרץ ז"ל
אלישע יהונתן לובר ז"ל ויוסף גיטרץ ז"ל
אלישע יהונתן לובר ויוסף גיטרץ ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
אלישע יהונתן, שגדל ביישוב בית אל שבבנימין, הותיר אחריו אישה בהיריון, תינוק בן 10 חודשים, הורים ושמונה אחים. הוא היה רכז נוער ואברך בישיבת "רועה ישראל" ביצהר, ובנוסף עבד במועצה אזורית שומרון. הוא הנכד השלישי שנפל בשנה האחרונה לרב שמואל יניב, אחרי רצח הלל ויגל יניב בפיגוע בחווארה בחודש פברואר.
אביו חגי לובר, מייסד תיאטרון אספקלריא, כתב לאחר שנודע לו דבר נפילת בנו: "אנחנו מחבקים את כל עם ישראל ומבקשים מהתקשורת ומכל אחד בעם שלנו - אנא, יום אחד של אחדות לעילוי נשמתו. אנא אל תכתבו ואל תשדרו שום דבר של מחלוקת. אנא, דברו טוב והבליטו את הטוב במקבלי ההחלטות ובעם הנפלא שלנו שיהונתן היה גאה להילחם עבורו. אנא, יום אחד של אחדות ודיבורים טובים. יהונתן יהיה כל כך שמח למעלה".
2 צפייה בגלריה
 יהונתן לובר
 יהונתן לובר
"אנחנו פה עדיין מתאמנים עכשיו. בשבת זה הזמן לנשום תורה". אלישע יהונתן לובר ז"ל
שעתיים לפני נפילתו של אלישע יהונתן, חגי העלה סרטון בפייסבוק של נכדו מתרגש מלראות את תמונת אביו בטלפון. "תראו מה קורה כשהנכד שלי רואה את אבא שלו בטלפון, לאחר שלא ראה אותו שבועות ארוכים בזמן שאביו נלחם בעזה", כתב חגי.
לפני מותו, כתב אלישע יהונתן לנוער היישוב יצהר, שאותו הדריך בעבר: "אנחנו פה עדיין מתאמנים עכשיו. בשבת זה הזמן לנשום תורה, להתאפס מה ה' רוצה ממני. מבסוט מכם אש על ההתנדבות. חולה עליכם, בטוח שאתם מתגעגעים אליי". לבסוף, הוסיף: "תתפללו עליי".
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ספד לו: "יהונתן היה מתפארת גידולי ההתיישבות בשומרון, ונפל מות גיבורים בהגנה על עם ישראל ומדינת ישראל. היה מתנדב, בן למשפחה מפוארת מבית אל, ורק החל את חייו הצעירים עם אשתו אביה ביצהר. הלב נשבר לחשוב על המשפחה הצעירה שרק החלה את חייה. על הבן שלא יכיר את אביו".
גם ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, ספד לו: "תושבי בית אל מבכים על נפילתו של הלוחם אלישע יהונתן לובר הי"ד בקרב ברצועת עזה. יהונתן גדל בבית אל, בנם של חגי ותחיה לובר, ואח לשמונה אחים, כאשר שניים מהם נלחמים כעת בעזה. יהונתן התגורר ביצהר עם אשתו ההרה ובנו, ויצא למילואים ברגע בו נקרא לדגל באמונה ובנאמנות. ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. מיטב בנינו מוסרים את נפשם למען העם והארץ ועלינו להיות ראויים להם, להקרבה שלהם".