המשטרה איתרה בצהריים (יום ו') את ההורים ותינוקם שנפגע קשה בברית ונלקח על-ידם מבית החולים זיו בצפת. הם אותרו ליד היישוב לבנים הסמוך לטבריה והופנו לבית החולים פוריה בעיר, משם נמסר כי מצבו בינוני.
מוקדם יותר חיפשה המשטרה אחר התינוק בן השמונה ימים שנפגע קשה בברית מילה ואחר הוריו מירושלים שלקחו אותו מבית החולים זיו מבלי שנותח כפי שקבעו הרופאים. השוטרים שזיהו את הרכב הורו לנהג לעצור. לדברי ההורים, הם עזבו את בית החולים זיו בדרך לבית החולים פוריה לקבלת טיפול רפואי. השוטרים ליוו אותם לשם.
1 צפייה בגלריה
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
בית החולים זיו בצפת. ארכיון
(צילום: אביהו שפירא)
התינוק הובא הבוקר לחדר המיון בבית החולים על-ידי הוריו לאחר שעבר ברית מילה. הוא הגיע מדמם כתוצאה מחתך משמעותי באזור הפין ושק האשכים. לאחר שנבדק על ידי אורולוג מומחה ואובחן כי הוא מצוי בסכנת חיים, הוחלט כי יש לבצע ניתוח מיידי. ההורים לקחו את התינוק המדמם ועזבו את המיון מבלי שהניתוח שעליו המליצו הרופאים יבוצע. האירוע דווח למשטרת ישראל.
האורולוג ד"ר ואסים אבו נאסרה היה זה שבישר להורים שבנם זקוק לניתוח, "האבא אמר לי שהוא רוצה לשאול את הרב. אמרתי לו 'בבקשה' ואז הם לקחו את התינוק ויצאו. מאז לא ראיתי אותם".
גורמים רפואיים אמרו ל-ynet כי במקרה שכזה עלול הדימום לסכן את חייו של התינוק, ואם הנזק לאיבר המין אינו מתוקן עלול התינוק לסבול בעתיד, אם ישרוד, גם מבעיות פוריות. משטרת צפת פתחה כאמור בסריקות ובחיפושים אחר ההורים ובהמשך אותרו ליד טבריה.
מהמרכז הרפואי פדה-פוריה נמסר: "בהמשך לדיווחים על תינוק בן שמונה ימים שעבר ברית מילה שבמהלכה נפגע, התינוק הגיע וטופל במלר"ד פדה-פוריה. צוות המלר"ד קיים התייעצות עם אורולוג ילדים בבית החולים רמב"ם ונבדקת אפשרות שיוכנס לניתוח. מצבו מוגדר בינוני".
פורסם לראשונה: 11:53, 11.09.20