צעיר פלסטיני בן 20 נורה למוות היום (חמישי) במהלך עימותים בבית אומר מצפון חברון, שאירעו לאחר הלוויתו של מוחמד אל-עלאמי, הנער הפלסטיני בן ה-13 שנורה ונהרג מירי כוחות צה"ל אתמול. אל-עלאמי שהה במכונית שבה נהג אביו בשטח פתוח בסמוך לכניסה לכפר בשעה שנורה. גופתו של הנער הובאה מבית החולים בחברון לביתו - שם נערך לו טקס אשכבה ולאחריו הוא נטמן בבית הקברות של בית אומר.
בסיום ההלוויה התפתחו עימותים אלימים ורחבי היקף בין מאות פלסטינים תושבי הכפר לבין כוחות הביטחון. המפגינים הפלסטינים השליכו אבנים וצינורות ברזל על הכוחות שהשיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. במהלך העימותים נפצעו עשרה פלסטינים כאשר מתוכם נפצע צעיר פלסטיני בשם שווכת עווד, תושב הכפר בן 20, באורח קשה. הוא הובהל לבית חולים בחברון והוכנס לניתוח. מקורות פלסטינים מסרו כי הוא נפגע מירי כדור גומי בפלג גופו העליון. בשעות הערב הודיע משרד הבריאות הפלסטיני שהוא מת מפצעיו.
4 צפייה בגלריה
שווכת עווד שנהרג מכוחות צה"ל בבית אומר
שווכת עווד שנהרג מכוחות צה"ל בבית אומר
הרוג שלישי בשלושה ימים. שווכת עווד שנורה למוות בבית אומר
4 צפייה בגלריה
בן 20 נהרג מאש צה"ל בכפר בית אומר במהלך עימותים
בן 20 נהרג מאש צה"ל בכפר בית אומר במהלך עימותים
הפלסטינים השליכו אבנים וצינורות ברזל על כוחות הביטחון. העימותים בבית אומר
4 צפייה בגלריה
מוחמד אלעלאמי בן ה13 שנהרג מאש צה"ל
מוחמד אלעלאמי בן ה13 שנהרג מאש צה"ל
עימותים בתום הלוויתו. מוחמד אל-עלאמי בן ה-13
בכפר בית אומר זועמים על התנהלות כוחות צה"ל בתקרית והדגישו כי הרכב שבו ישב ההרוג לא היווה כל סכנה לכוחות בשטח. התקרית החלה כאשר הכוחות זיהו שפלסטינים מבצעים קבורה בשטח פתוח שסמוך לבית הקברות של הכפר שנמצא בסמוך לכביש 60.
הכוחות טענו כי חשדו שמדובר בהטמנה של מטען חבלה ובאו לבדוק וגילו כי מדובר היה בקבורה של תינוק בן יומו של משפחה מבית אומר. התקרית שבה ירו הכוחות על הרכב של משפחת אל-עלאמי התרחשה בשטח זה בעת הבדיקה. בצה"ל הבהירו כבר אתמול כי המשטרה הצבאית פתחה בחקירת התקרית כדי לבדוק אם הופרו במהלכה כללי הפתיחה באש.
4 צפייה בגלריה
בן 20 נהרג מאש צה"ל בכפר בית אומר במהלך עימותים
בן 20 נהרג מאש צה"ל בכפר בית אומר במהלך עימותים
בכפר זועמים על התנהלות צה"ל. "ההרוג לא היווה כל סכנה"
"חיסלו את הבן שלי מוחמד. זה פשע שישראל ביצעה", אמר מואייד אל-עלאמי, אביו של ההרוג. "היינו ברכב אני ושלושת ילדיי, מוחמד, ענאן, ואחמד. בני מוחמד אמר לי ששכחנו לקנות משהו בחנות והתחלתי לנסוע עם הרכב לאחור. כשהתחלתי לנסוע קדימה הרגשנו שפתאום יורים עלינו. צעקתי לילדים שלי – 'תורידו את הראש שלכם כדי שהכדורים לא יפגעו בכם' הבן הקטן בן ה-5 ירד לרצפה של הרכב ופתאום ראיתי שמוחמד ישן ולא זז. אמרתי לו 'קום, אל תישן ואל תפחד' הגעתי עם הרכב לבית של דוד שלי, עצרתי אותו ומצאתי את מוחמד מת מאחור".
שווכת עווד הוא ההרוג השלישי בתוך שלוש יממות שנהרג מאש כוחות הביטחון בגדה המערבית. ביום שלישי נהרג פלסטיני סמוך לצומת הביתות מאש כוחות הביטחון כאשר הוא בא לתקן צינור מים ונחשד כי הוא בא לבצע פיגוע, יממה אחר כך נורה ונהרג הנער הפלסטיני מבית אומר והיום נהרג הצעיר השלישי בעימותים שהתפתחו בסיום הלוויתו של הנער.