ניבין אלעמרני מחורה הייתה בת 21 בלבד, כאשר – על פי כתב האישום שהוגש נגדו – אחיה נעמן (20) דקר אותה למוות. למרות שגופתה של ניבין לא נמצאה מעולם, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד אחיה, אביה המלאן (63) ואחיינה נאסר (19), שמייחס להם רצח בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט בשל הסתרת הגופה.
משפטם של השלושה מתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ובמהלכו נחשפת כעת העדות שאפשרה את הגשת כתב האישום גם מבלי שנמצאה הגופה. חוקרי ימ"ר נגב היו אלה שהגיעו לעדה, חנאן אבורקבה, שוהה בלתי חוקית שהגיעה לישראל מעזה כשהייתה בת 14, ושימשה מטפלת של נעמאת, אמה של ניבין, חולת סוכרת קטועת רגליים הנתונה בכיסא גלגלים.
4 צפייה בגלריה
נבין עמרני
נבין עמרני
"ניסתה למשוך את אמא שלה כדי שתעזור לה". הנרצחת, ניבין אלעמרני
הרצח אירע בחודש מרץ השנה. "ישבתי בבית של סארי (אחיה של ניבין - א"ק)", העידה אבורקבה בבית המשפט. "נעמן לא רצה שניבין תסתובב עם בן הזוג לשעבר שלה. ניבין אמרה לו: 'אתה לא קשור, אל תתערב. מה אתה קשור אליי ואליו? למה אתה נכנס בינינו?'. הוא התחיל להכות אותה. הוא הפיל אותה ארצה והמשיך להכות אותה בסכין".
לדברי אבורקבה, שנמצאת כיום תחת אבטחה משטרתית, נעמאת, אמה של ניבין הייתה עדה לרצח אך למרות מאמציה לא הצליחה לסייע לבתה, מתוך כיסא הגלגלים שלה. "ניבין ניסתה למשוך את אמא שלה כדי שתעזור לה", העידה אבורקבה. "היא הושיטה לה יד. נעמאת רצתה לעזור לבתה, אבל לא הצליחה. היא צעקה לבנה ולבעלה 'תעזבו את ניבין', אבל המלאן בעלה נתן לה סטירה בפנים ואמר לה: 'אם את לא שותקת, אנחנו נעשה לך כמו שעשינו לניבין'".
4 צפייה בגלריה
פענוח רצח צעירה מחורה
פענוח רצח צעירה מחורה
שרידי דמה נמצאו על הבטון. זירת הרצח בחורה
(צילום: דוברות המשטרה )
בהמשך עדותה תאירה אבורקבה: "אחרי שהוא (נעמן) הרג אותה הוא הכניס אותה לרכב. אבא שלו שטף, ניקה את הדם. ונאסר עזר לו. אחר כך הוא (נעמן) הגיע הביתה ואיים עליי, ואמר לי: 'תביאי לי את הטלפון' והוא שבר אותו".
חקירת הרצח נפתחה רק בחודש שלאחריו בעקבות שיחה למוקד 100 של המשטרה שביצע סארי, אחיה של ניבין, ושנחשפת כאן. בנאום הפתיחה של התובעת בתיק, עו"ד לימור אחרק, היא תיארה את אותה שיחה: "סארי נשמע מפוחד והוא מבקש את עזרת המשטרה. הוא חושש שיהרגו אותו, אם יספר מה קרה". זה תמלול השיחה, שמופיעה בהקלטה הבלעדית.
מוקדנית: משטרה שלום, במה אפשר לעזור?
סארי: רוצה בילוש
מוקדנית: מה קרה אדוני, אתה צריך ניידת?
סארי: כן, בילוש
מוקדנית: מה קרה, מה אתה צריך?
סארי: בילוש, בילוש
מוקדנית: איפה אתה נמצא?
סארי: ...כן, אבל לא יגיע לבית אני, אם יגיעו לבית אכלו אותה. כולם בבית
מוקדנית: מה קרה?
סארי: יש בלגן
מוקדנית: מה זה הבלגן?
סארי: בלגן גדול
מוקדנית: מה זה הבלגן? מה יש שם, יריות?
סארי: לא, במשפחה יש בלגן פה
מוקדנית: איזה משפחה?
סארי: משפחת אלעמרני...אבל אם ידעו אני שלחתי אליכם עכשיו
מוקדנית: מה יש שם בבית? ויכוח, קטטה מריבה?
סארי: אם הם יודעים עכשיו שאני דיברתי איתכם יהרגו אותי
מוקדנית: בסדר, אנחנו לא נגיד שאתה דיברת איתנו. אבל מה יש שם?
סארי: אם המשטרה תגיע לשם יהרגו כולם בבית
מוקדנית: אדוני, מה הבלגן, יש שם ויכוח? מכות? יריות?
סארי: מכות...יש בלגן גדול. אני רוצה הבילוש, אם יגיעו אליי יהרגו אותי גם.
4 צפייה בגלריה
פענוח רצח צעירה מחורה
פענוח רצח צעירה מחורה
הגופה לא נמצאה. החיפושים אחר ניבין
(צילום: דוברות המשטרה )
4 צפייה בגלריה
פענוח רצח צעירה מחורה
פענוח רצח צעירה מחורה
(צילום: דוברות המשטרה )
בעקבות שיחת הטלפון הזו הגיעו שוטרים לבית והחלו לחפש את ניבין. אחיה, אביה ואחיינה, שכיום נאשמים ברציחתה נלקחו אז למתן עדות בתחנת המשטרה. למחרת הגיעו שוב שוטרים למתחם המגורים ותשאלו את הנוכחים. אחד השוטרים הבחין במטפלת, אבורקבה, ובתשאול פשוט שלה היא חשפה בפניו ששלושת הנאשמים כיום, הם אלה שרצחו את ניבין – והתיק הפך לחקירת רצח.
בעדות שמסרה אבורקבה במשטרה היא סיפרה שלאחר הרצח התקשו הנאשמים לנקות את דמה של ניבין מהבטון ולכן יצקו עליו שכבת בטון נוספת. בדיקות פורנזיות שנערכו במקום, איתרו את שרידי דמה של ניבין.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.