משרד ראש הממשלה, המוסד והשב"כ, חשפו הערב (שבת) את זהותם של פעילי חמאס בכמה מדינות באירופה, אחרי מבצע מעצרים שהיה בחודש שעבר ביבשת.
ב-14 בדצמבר הודיעו רשויות הביטחון והאכיפה בדנמרק ובגרמניה על מעצר נרחב של חשודים באירופה, אשר מאז מתנהל מולם הליך משפטי. החשודים פעלו עבור חמאס כדי לפגוע ביעדים ישראליים, יהודיים ומערביים. בדצמבר פורסם שהמוסד והשב"כ סיכלו פיגוע של חמאס בדנמרק.
לחצו על התרשים כדי לצפות בהגדלה:
תרשים של מנגנון חמאס בהפעלת טרור בחו"ל
בהודעת לשכת ראש הממשלה, המוסד והשב"כ, נמסר שבזכות שילוב כוחות בין-ארגוני בארץ ובעולם נחשפת תמונה מקיפה ומעמיקה של פעילות הטרור של חמאס, כולל פרטים על זירות הפעולה, יעדי הפיגועים והמעורבים במימוש הפעילות - ממפקדי חמאס בלבנון ועד אחרון המפגעים בתשתית המבצעת. בהודעה שפורסמה הערב נמסר כי התקבל מידע על כוונה לפגוע בשגרירות ישראל בשבדיה, וכי חמאס רכש רחפנים והפעיל גורמים בארגוני פשיעה באירופה כדי לקדם פיגועים.
חמאס פעל לקדם פיגועים נגד יעדים במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה, בפיקודם של בכירים בארגון. שלושה מהם - סאלח אל-עארורי, עזאם אקרע וסמיר פנדי, חוסלו בשבוע שעבר בדאחיה שביירות. עד החיסול הם היו גורמי מפתח משמעותיים בפעילות הטרור של חמאס ברחבי העולם.
4 צפייה בגלריה
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
(צילום: רויטרס, Mohamed Azakir)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של ח'ליל חארז
הלוויתו של ח'ליל חארז
הוביל את פעילות הטרור של חמאס באירופה. לווייתו של חליל חארז
4 צפייה בגלריה
ניחום אבלים של ח'ליל חארז
ניחום אבלים של ח'ליל חארז
ניחום האבלים של חליל חארז, אחרי מותו בלבנון בנובמבר
את פעילות הטרור של חמאס באירופה הוביל חליל חראז, עד למותו בלבנון בנובמבר. ח'ראז, שהיה פקודו של עזאם אקרע במרחב הגדה של חמאס, שימש סגן מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון. במסגרת תפקידו, ח'ראז היה אמון על חלק מהתשתיות שהתגלו בדנמרק, הולנד וגרמניה בדצמבר האחרון, ועל רכש של רחפנים באירופה לטובת מימוש הפעילות.

ארגון הפשע LFT, שסייע לחמאס באירופה

כמו כן עסק ח'ראז, באמצעות אנשי אמון, בבנייה וביסוס תשתיות טרור על בסיס סייענים של חמאס באירופה ופעילי ארגון פשיעה בשם LOYAL TO FAMILIA (LFT). גורמים אלו פעלו מטעם חמאס כשלוחיו באירופה, ובעיקר בדנמרק, גרמניה ובשבדיה, חלקם פעלו אף ביותר מזירה אחת. "LTF" הוצא מחוץ לחוק בדנמרק ב-2021, וחלק מפעיליו שוהים כיום בלבנון.
חמאס שואב השראה מפעילות הטרור של המשטר האיראני, וכמוהו שואף לפגוע ביעדים ישראלים, יהודים ומערביים בכל מחיר. "המוסד, השב"כ וצה"ל, בשותפות עם גופי הביטחון והאכיפה הבינלאומיים, ימשיכו לפעול לסיכול כוונות הטרור של חמאס ושל כל ארגוני הטרור, לבוא עימם חשבון בכל מקום בעולם למען ביטחון מדינת ישראל והעם היהודי", נמסר בהודעה שפורסמה הערב.
4 צפייה בגלריה
מפגינים פרו פלסטינים בקופנהגן דנמרק
מפגינים פרו פלסטינים בקופנהגן דנמרק
מפגינים פרו-פלסטינים בקופנהגן, דנמרק
(צילום: Ritzau Scanpix/Emil Helms/ רויטרס)
סיכול הפיגוע בדנמרק הגיע אחרי עשרות סיכולים שהיו בשבועות ובחודשים האחרונים, לפני המלחמה בעזה ובמהלכה. קדמו לכך סיכולים בברזיל, ביוון, בקפריסין, באפריקה, ולכמה אחרים שטרם נחשפו. מדובר במאמץ טרור חובק עולם בהנחיית איראן ובמעורבות של חיזבאללה וחמאס.
בהודעת המוסד בחודש שעבר נאמר: "בשנים האחרונות, וביתר שאת לאחר המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, חמאס חותר להרחבת יכולותיו המבצעיות ברחבי העולם ובאירופה בפרט כדי לממש את שאיפותיו לפגוע ביעדים ישראליים, יהודיים ומערביים בכל מחיר".
במוסד אמרו כי "חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו. המוסד והשב"כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו".
פורסם לראשונה: 19:00, 13.01.24