גורם ישראלי בכיר הכחיש הערב (יום ד') בשיחה עם ynet את הדיווח בתקשורת המצרית שלפיו הושג הסכם על הפסקת אש מיידית בין ישראל לג'יהאד האיסלאמי, אך אישר כי מתקיימים מגעים, וכי יש אפשרות סבירה שהפסקת אש תוכרז בשעות הקרובות.
לדברי הגורם, ישראל בודקת כעת את מהימנות ההבטחות של הג'יהאד. המטרה היא בין השאר לוודא שארגון הטרור לא ינצל את הדקות שלפני הפסקת האש לפעולת ראווה, כמו זו שהוא נוהג לבצע בדרך כלל כדי להיראות כמי שאמר את המילה האחרונה. גורם מדיני בכיר אמר בנוסף: "הפסקת אש תיבחן רק במעשים, ולא במילים".

2 צפייה בגלריה
ירוטים בשמי אשקלון, מבצע מגן וחץ
ירוטים בשמי אשקלון, מבצע מגן וחץ
יירוט רקטה בשמי אשקלון, היום
(צילום: AFP)

הדיווח המצרי על הסכם הפסקת האש בא אחרי שאחר הצהריים פורסם בתקשורת הערבית כי קהיר מנהלת מגעים אינטנסיביים עם ישראל והג'יהאד, וכי גם קטאר מסייעת למאמצי התיווך. גורם ביטחוני ישראלי אמר ל-ynet זמן קצר אחרי הפרסום ההוא כי מצרים העבירה לישראל מסר שלפיו הג'יהאד רוצה לסיים את סבב הלחימה. הגורם אמר אז כי המגעים החלו כבר אמש כדי למנוע את ירי הרקטות, וכעת התגברו. הוא ציין כי מלבד מצרים וקטאר, מעורב בהם גם תור ונסלנד, שליחו של מזכ"ל האו"ם למזרח התיכון.
בדיווח נפרד הערב טענה רשת "אל-ג'זירה" כי לפי מקורותיה, המתווכים העבירו לחמאס מסר שלפיו ישראל מוכנה להפסקת אש, אך לדבריה הפלגים הפלסטיניים השיבו כי ישראל היא שהחלה את "התוקפנות" – ולכן "עליה לשאת באחריות". שעה קלה אחר כך דיווחה "אל-ערבייה" כי מצרים החליטה לשלוח לישראל ולעזה משלחות בניסיון להגיע להסכם רגיעה ארוך טווח, וכי ישראל עדכנה את קהיר שהיא מסכימה להפסיק את התקיפות נגד בכירי הג'יהאד, אך גם מסתייגת מכמה דרישות של הפלגים הפלסטיניים.
2 צפייה בגלריה
צה"ל תקף כ-40 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי  ברצועת עזה
צה"ל תקף כ-40 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי  ברצועת עזה
תקיפה של צה"ל ברצועת עזה, בצהריים
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב בתדרוך לתקשורת באוגדת עזה כי אם הג'יהאד האיסלאמי ימשיך לירות על ישראל, "הוא ישלם מחיר כבד". הוא הדגיש: "כל עוד אין הודעה רשמית על הפסקת אש, אנחנו ערוכים בהגנה ובהתקפה, ונמשיך בפעולות שביצענו ביממה האחרונה". תא"ל הגרי הצהיר כי יעדיו של מבצע "מגן וחץ" הושגו למעשה כבר בראשיתו, עם חיסולם של שלושת בכירי הג'יהאד האיסלאמי.
הדיווחים על המגעים להפסקת אש החלו כארבע שעות אחרי שהג'יהאד החל לשגר עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום ומרכז הארץ. לפי הערכות, נכון לשעה 17:00 שיגר הארגון יותר מ-200 רקטות, עד כה בלי לגרום לנפגעים בגוף. במערכת הביטחון אומרים שכ-30% מהשיגורים היו שיגורים כושלים, כלומר של רקטות שנפלו ברצועה עצמה או בים.
במערכת הביטחון טענו אחר הצהריים כי לפי שעה הג'יהאד נמצא לבדו במערכה מהצד הפלסטיני, ואינו מצליח לגרור לתוכה את חמאס. גורמים ביטחוניים אומרים כי אף שחמאס פרסם הודעה על "תגובה מאוחדת" של הפלגים ומאפשר לג'יהאד לשגר רקטות, הוא אינו מבצע ירי בעצמו.
פורסם לראשונה: 17:07, 10.05.23