2 צפייה בגלריה
דוד פלג לאחר התקיפה
דוד פלג לאחר התקיפה
דוד פלג לאחר התקיפה
דוד פלג, בן 72 וסב לחמישה נכדים, כמעט ושילם בחייו רק כי ביקש משכנו שלא יפגע בגינה הפרטית שלו, כך עולה מכתב האישום החמור שהוגש נגד אלכסנדר אוסנקו, בן 32 ממגדל העמק. הפרשה תידון בבית משפט השלום בנצרת. אוסנקו נאשם בתקיפה הגורמת לחבלה חמורה ותקיפה הגרמה חבלה של ממש. כתב האישום הוגש ע"י עו"ד ניצן פלד, מלשכת התביעות של המחוז הצפוני של המשטרה.
דוד סיפר ל-ynet על התקיפה האלימה: "נחתי בסלון ולפתע שמעתי רעשים של חפצים שנופלים וקללות ברוסית. החלטתי ללכת לחלון לראות את המתרחש וראיתי אותו בתוך הגינה, עוקר פרחים שרק שתלתי וזורק אותם לכל עבר בעצבים. הוא רץ לרכב שלי ושבר את המראה השמאלית, וירדתי לחניה כשאני על קביים אחרי תאונת עבודה".
האירוע לא הסתיים שם. "הלכתי לעברו ושאלתי אותו 'למה אתה עושה את מה שאתה עושה', ואז הוא דחף אותי לרצפה, התנפל עלי והתיישב על הגוף שלי. הוא התחיל לתת לי אגרופים לפנים ובעיקר לעין, כזו אלימות לא חוויתי בחיים שלי. אני יליד קיבוץ כפר סאלד שבגליל העליון, הייתי בגדוד 890, השתתפתי במלחמת ההתשה, ביום כיפור הייתי מילואימניק וצלחתי את התעלה ובמלחמת לבנון הראשונה הגעתי עד לביירות. למזלי הגיע שכן שלי והרים אותו מעליי, זה היה עלול להיגמר ברצח, רק בנס יצאתי מזה בחיים, עם אגרופים מקרוב לתוך הרקה ולעין. חוויתי באירוע הזה את אותו פחד משתק שחוויתי רק במלחמת יום כיפור בצליחת התעלה... אני בטראומה מטורפת, אני מנסה להתחנן ואומר לו 'עזוב אותי, לא עשיתי לך כלום, אל תהרוג אותי'", הוסיף פלג.
2 צפייה בגלריה
פקד טטיאנה שמידוב, פיקדה על החקירה
פקד טטיאנה שמידוב, פיקדה על החקירה
פקד טטיאנה שמידוב. "מקרה חמור ואכזרי"
כשהוא שותת דם, פלג הצליח להימלט. הוא פונה באמצעות מד"א לבית החולים העמק בעפולה, ושם אושפז למשך שבוע במחלקת עיניים. "זה סיוט שבחיים לא חלמתי שאעבור, אני צנחן ותיק שיודע להגן על עצמו, אבל בגלל שאני אחרי תאונת עבודה, הייתי חסר אונים. נפלתי כמו אבן לרצפה ורק התפללתי שהסיוט הזה יגמר. המשטרה פעלה מצוין, במהירות ובנחישות, ואני פונה לשופט שידון בתיק ומבקש שלא יגלה שום רחמים כלפיו, הוא ידע שאני נכה ולמרות זאת התנפל עלי באכזריות, מבחינתי הוא צריך לקבל את העונש הכי חמור שקובע החוק על אנשים שמתנפלים על קשישים ועל נכים", אמר.
פקד טטיאנה שמידוב, ראש משרד החקירות במשטרת מגדל העמק, שפיקדה על החקירה, הוסיפה: "מדובר במקרה חמור ואכזרי. טיפלנו באירוע בשיא החומרה, הנאשם נעצר מיד וביקשנו לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים".
עו"ד דוד קליימן, שמייצג את הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "הנאשם טוען כי במהלך סכסוך שכנים המתלונן ניסה לתקוף אותו עם סכין, והוא נאלץ להגן על חייו. אנו נציג את טענותינו בבית המשפט".