1 צפייה בגלריה
פינוי ביתן השמירה
פינוי ביתן השמירה
פינוי ביתן השמירה מחוץ לביתו של בנט
(צילום: שי כהן )
אחרי שלפני שבוע הופסקה האבטחה הצמודה לשר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, הבוקר (שלישי) הגיעה משאית כדי לפנות גם את ביתן השמירה שניצב מחוץ לביתו ברעננה. בכך נותר בנט, שכיהן בתפקיד הבכיר והרגיש עד לפני שלושה חודשים, ללא אבטחה כלל.
שרי הביטחון בישראל מקבלים אבטחה צמודה שנים אחרי פרישתם. זאת כדי להגן עליהם לאור המידע הרגיש שאליו נחשפו במסגרת תפקידם. כך למשל שרי הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן ומשה (בוגי) יעלון עדיין מאובטחים - שנים אחרי שסיימו את כהונתם.

גורמים פוליטיים שאובטחו בעבר אמרו כי אין תקדים למצב שבו שר ביטחון שנחשף למידע רגיש כל כך מסתובב ללא אבטחה זמן קצר כל כך אחרי צאתו ממשרד הביטחון.
את ההחלטה להסיר את האבטחה מבנט קיבלה ועדת השרים לענייני אבטחת אישים, שבה חברים בין היתר שר האוצר ישראל כץ והשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מהליכוד. אולם גורמים המעורים בעבודת הוועדה אמרו כי גורמי הביטחון המליצו על כך. שב"כ המליץ להסיר את האבטחה מפני שבנט כיהן כשר הביטחון פחות משנה.
לפני שלוש שנים חשף ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק כי הוא כבר לא מקבל אבטחה מהיחידה לאבטחת אישים, ולכן הוא צריך לשאת אקדח. גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נצפה ללא מאבטחים צמודים. אך בעקבות הפרסומים הוחזרה להם האבטחה.