שרת החינוך יפעת שאשא ביטון חשפה הבוקר (יום ד') בריאיון לאולפן ynet כי במסגרת המשא ומתן על שכרם, המורים הסכימו לוותר על חופש באסרו חג. "אני נמצאת בתוך הדיונים כבר הרבה מאוד זמן, הצלחנו להביא את המורים להרבה מאוד הסכמות. בין אם זה הנושא של השכר של המורה המתחיל, שהמורים דרשו 10,500. הגשנו הצעה של 9,500, המורים הסכימו".
לדבריה, "המורים הסכימו לתת את אסרו חג ובמקומו לעשות את הגשר בין כיפור לסוכות. זה היה לבקשת משרד האוצר, אז גם כאן הצלחנו להביא אותם להסכמה".
השרה שבה ותקפה את משרד האוצר. "האוצר לא מעוניין בהסכם. אנחנו נמצאים שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים ועדיין ההורים נמצאים בחוסר ודאות, יחד עם הילדים", היא אמרה. לדבריה, "המו"מ הזה יכול היה להסתיים כבר לפני הרבה זמן, יש כסף למדינה ויש הסכמות".
1 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
יפעת שאשא ביטון באולפן ynet
"יש גורמים באוצר שהילדים, המורים וההורים לא באמת מעניניים אותם". שאשא ביטון
(צילום: יריב כץ)
על ההישיגים במשא ומתן, הוסיפה שאשא ביטון כי "המורים הסכימו לתת חוזים אישיים למומחים בעלי ידע בתחומי תוכן מסוימים שאינם מורים ויבואו להיות בתוך המערכת. אנשים ממדעי המחשב, מהנדסים וכו'. הצלחנו להביא את הנושא של המצוינות גם במתן סל גמיש למנהלים שיתגמלו מורים בתפקידים חדשים, הצלחנו להביא את המורים להרבה מאוד הסכמות והרבה מאוד התגמשויות בתוך המו"מ בחודשים האחרונים".
לדברי השרה, "הסיפור שנמצא במחלוקת היום זה הסיפור של המורים הוותיקים. אי אפשר ש-60% מהמורים יקבלו תוספת של 300 שקלים בשכר ברוטו אחרי כל החודשים האחרונים שאנחנו נלחמים. אנחנו נמצאים במשבר כל כך עמוק במערכת החינוך, משבר שהלך והתהווה בשנים האחרונות, התעצם בשנתיים של הקורונה, המערכת דיממה הרבה מורים החוצה, גם מורים מתחילים וגם מורים ותיקים".
לטענתה, "יש גורמים באוצר שלא הילדים ולא המורים ולא ההורים באמת מעניניים אותם. בדיונים הם אומרים: 'שישבתו גם עד דצמבר'. אני לא יכולה להרשות לדבר הזה לקרות. היום אני נפגשת עם ראש הממשלה לפיד על עניינים כלליים של פתיחת שנת הלימודים ואני מבקשת ממנו לקיים דיון חירום של הממשלה. הנושא הזה של משבר המורים נוגע בכל אחד מאיתנו, הוא משפיע כל הממשלה ולכן כל הממשלה צריכה להידרש למשבר הזה.
"הציפיה שלי מכל הממשלה היא שכולם יתגייסו כדי להפעיל את הלחץ שנדרש ולקבל את ההחלטה של סיום המו"מ כבר בשבועיים הקרובים", היא הוסיפה, "כדי שנוכל לתת לילדים, להורים, למורים, לפתוח את שנת הלימודים בחגיגיות, בשקט ובלי מתח מיותר".