סיפורו של אודי בן השבע וחצי, כלב מסוג מלינואה שסיים את שירותו ביחידת עוקץ, ריגש רבים שביקשו לתת לו בית חם. ביום שישי זה קרה: אודי עבר למשפחת פרס מבית שמש, שהתרגשה מאוד לצרף אותו אליה.
הדרך הביתה לא הייתה קלה: אחרי שסיים את השירות בעוקץ, התגלגל אודי מיד ליד עד שנמצא במפעל במרכז הארץ, שם היה כלב שמירה. הוא חולץ על ידי לוחם לשעבר ביחידה, והועבר לפנסיון עד למציאת מקום קבוע עבורו.
1 צפייה בגלריה
אודי הכלב שסיים את שירותו בעוקץ ומצא משפחה חדשה
אודי הכלב שסיים את שירותו בעוקץ ומצא משפחה חדשה
"ממש התחבר לבני הבית". ריצ'רס פרס עם הכלב אודי בביתו החדש
הציבור לא נותר אדיש לכלב הגיבור שליווה לוחמים במסלול ההכשרה, ועבר הכשרה אינטנסיבית וקשה בעצמו. הוא אמנם לא התאים לאימוץ על ידי משפחה עם ילדים קטנים ובכל זאת, בעקבות הכתבה פנו לעמותת "בשביל בעלי החיים" מעל ל-600 בקשות לאמצו. בדפי הפייסבוק של ynet ו"ידיעות אחרונות" הביעו עוד מאות של גולשים רצון לאמץ את אודי.
אחרי תהליך של התאמה הגיע אודי למשפחת פרס - משפחה אוהבת כלבים שתגדל אותו לצד כלבתם דובדבן. ריצ'רד, אב המשפחה, סיפר: "איך שאשתי ראתה את התמונה בעיתון היא אמרה לי שאנחנו חייבים לאמץ אותו. התקשרתי ליו"ר העמותה שהופיעה בכתבה בשש בבוקר והיא אמרה שאני לא הראשון ושהנייד שלה לא מפסיק לצלצל". למשפחה יש חצר גדולה, ילדי הבית כבר גדולים, הם מכירים את הגזע והכי חשוב – הם מאוד אוהבים כלבים. "מיד מרגישים שהוא צמא לאהבה", הוא מספר. "הוא ממש התחבר לבני הבית ואני כבר זכיתי לליקוקים בפנים בבוקר. עכשיו אנחנו בשלבי חיבור בינו לבין הכלבה שלנו וגם זה יגיע".
פרס יצר קשר עם הלוחם שחילץ את אודי מהמפעל ועם העובדת שטיפלה בו כדי להכיר את ההיסטוריה שלו טוב יותר. בנוסף הוא מתייעץ עם מכרה שהייתה מדריכה בעוקץ, ואודי עתיד לקבל אימונים מותאמים לשהייה בבית. בינתיים קנו לו צעצועים חדשים, ציוד מקצועי ואפילו זמם זהה לזה שהיה לו בשירות. "אני אעשה הכל בשביל לתת לו בית טוב ואוהב", אמר פרס, שהיסס אם להיחשף, אך הסכים כדי לעורר את המודעות לאימוץ כלבים.
אורנית קס, יו"ר "בשביל בעלי החיים", הוסיפה כי "אחרי שבוע עמוס בפניות של אנשים שקראו את הכתבה ורצו לאמץ, להתעניין ולהביע את דעתם – הגענו לבית הנכון עבור אודי. התרגשנו לראות ולחוש את האכפתיות של תושבי ישראל כלפי הלוחם בדימוס. כולנו תקווה שהמקרה יילמד על ידי צה"ל ושיופקו לקחים. חוץ מאודי יש ברגעים אלו ממש אלפי כלבים שמשוועים לבית בעמותות השונות ובכלביות הרשותיות, אז גשו לאמץ".