2 צפייה בגלריה
יפה בן דוד בהפגנת המורים
יפה בן דוד בהפגנת המורים
הפגנת המורים בתל אביב, השבוע
(צילום: מוטי קמחי )
על רקע העימות הנמשך בין ארגוני המורים למשרד האוצר סביב סוגיית שכרם של עובדי ההוראה, הגיש יו"ר סיעת מפלגת העבודה ח"כ רם שפע הצעת חוק חדשה, מעין תיווך בין הצדדים בניסיון למצוא פתרון מוסכם. שפע מבקש להצמיד את שכר המורים ההתחלתי לשכר הממוצע במשק, ובכך לפתור חלק גדול מהדרישות שעלו.
הצעת החוק שהוגשה אתמול קובעת כי השכר ההתחלתי של המורות והגננות בישראל יוצמד לשכר הממוצע במשק, שעומד על-פי הלמ"ס על 12,059 שקלים נכון לחודש זה. הדבר יאפשר את העלאת שכר עובדי ההוראה בעשרות אחוזים.
מחאת המורים בתל אביב, השבוע
(צילום: סנטרל הפקות)

2 צפייה בגלריה
רם שפע
רם שפע
"הגיע הזמן לשינוי דרסטי". רם שפע
(צילום: משה מזרחי )
ברקע הצעת החוק, לדברי שפע, עומדים נתונים אודות מצבה של מערכת החינוך, ולפיהם מורות ומורים רבים עוזבים את המקצוע בעיקר בשל הקושי להתפרנס בכבוד. הדבר לדבריו, נוגע במיוחד למורים בתחילת דרכם המקצועית שעדיין לא הצליחו לצבור שנות ותק, אשר מהווה היום רכיב עיקרי בשכר.
מטרת החוק היא להבטיח כי עובדי ההוראה בישראל יקבלו שכר הוגן עבור עבודתם במערכת החינוך, באופן שיעצים וישקף את ההערכה הרבה כלפי המקצוע. זאת, בין היתר, באמצעות העלאה גורפת לכלל עובדי ההוראה, אך לאו דווקא באופן שוויוני לכלל המורים והמורות. בכך, הוא סבור, ניתן יהיה לעודד ולתמרץ יזמות והצטיינות ולממש את השאיפה להשאיר מורים בתחילת דרכם במערכת החינוך.
"הגיע הזמן לשינוי דרסטי", אמר שפע. "המטרה ברורה – סוף להשפלה, זמן להכפלה. על מנת לשמר את ההון האנושי האיכותי הקיים במערכת ולעודד רבים אחרים לבחור במקצוע ההוראה; ולא פחות מכך – על מנת להעניק את החינוך הטוב ביותר לילדנו, נדרש מהלך משמעותי בכל הקשור להסכמי השכר ולתגמול המורות והמורים, וזאת לצד מרכיבים נוספים בהצעת החוק".