פרסום ראשון: יו"ר ועדת החוקה של הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ביקש מבית המשפט, יחד עם רעייתו, להוציא צו הרחקה נגד 400 פעילי מחאה נגד המהפכה המשפטית. בפנייה החריגה שלו, שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, הוא צירף קישור לקבוצת וואטסאפ שבה חברים אותם פעילים - וביקש תחילה להוציא את הצו נגד כל מי שחבר בקבוצה הזו.
בבקשה טוען רוטמן, באמצעות עורך דינו אוריאל ניזרי, כי הוא נתון ל"רדיפה" מצד הפעילים ואף מאשים שחלקם ערכו "פעולות בילוש" נגדו. הבקשה הוגשה על ידי רוטמן אתמול אחר הצהריים, ובדיון הבוקר נדחתה בקשתו להוציא צו ארעי ומיידי של הרחקה, לפני דיון נוסף שיתקיים ביום ראשון.
3 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן בוועדת החוקה
שמחה רוטמן בוועדת החוקה
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מתוך הבקשה של שמחה רוטמן לבית המשפט
מתוך הבקשה של שמחה רוטמן לבית המשפט
צילום מסך של קבוצת מחאה בוואטסאפ, שצורף לבקשה החריגה של רוטמן
השופט נאיל מהנא מתח בדיון הבוקר ביקורת על הבקשה והדגיש כי איש ציבור "בחר את התפקיד ויודע שהוא בא עם ביקורת". לדברי השופט, "החוק נועד למקרים של הטרדה שיש בה איום, כשצריך לתת מענה מיידי. כאשר אנשים רוצים להתארגן לעשות מחאה זו הדרך לעשות את זה".
בנוסף, המליץ השופט כי רוטמן ובת זוגו יגישו תביעה אזרחית נגד הפעילים והורה למשטרה להוציא זימון לדיון למנהלות קבוצת הוואטסאפ. עורך דינו של רוטמן הסכים בשלב זה שלא לכלול בבקשה את כל חברי קבוצת הוואטסאפ, אך הבהיר כי אין בכך מתן חסינות מתביעה אישית "נגד כל מי שיפגע בפרטיות של רוטמן ומשפחתו". רוטמן מסר לאחר הדיון כי "במדינה דמוקרטית אין זכות לעבור על החוק. הפגנה היא זכות חשובה ומקודשת, אולם רדיפה, שיבוש והטרדה הן עבירות על החוק".
בהמשך הודיע רוטמן, כנראה בעקבות המלצת השופט, כי שלח מכתבי התראה לפני פתיחה בהליכים משפטיים נגד עו"ד סמדר ויינברג ועו"ד ניצן טבנקין - שלדבריו פרסמו ברשתות החברתיות את מקום החופשה המשפחתית שלו בליווי קריאה לרדיפתו. רוטמן דורש מהם להסיר את הפוסט ולפרסם התנצלות על הפגיעה בפרטיותו.
3 צפייה בגלריה
מתוך הבקשה של שמחה רוטמן לבית המשפט
מתוך הבקשה של שמחה רוטמן לבית המשפט
עוד פרסום שצורף לבקשה של רוטמן
בבקשה הבוקר של רוטמן נכתב כי "במהלך התקופה האחרונה, החלו המשיבים לרדוף אחרי המבקשים, בכל מקום בין אם בישראל ובין אם בעולם, תוך פגיעה בפרטיותו ותוך רדיפה של ממש - וקיים חשש ממשי כי המשיבים אשר פועלים באופן רדיקלי ביותר יפגעו במבקשים. במהלך הימים האחרונים ביצעו המשיבים פעולות בילוש נגד המבקשים ופרסמו מידע אישי בדבר תנועות ומיקומם של המבקשים, כאשר המשיבים מעוניינים לחבל בחופשתם הפרטית תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות".
עוד מבקש רוטמן מבית המשפט כי זה יורה על סגירת קבוצות וואטסאפ שאותן מפעילים פעילי המחאה: "בית המשפט הנכבד יתבקש להורות על סגירת כל קבוצות הבילוש בוואטסאפ ולאסור מעקב, בילוש או פרסום מיקום בזמן אמת אשר נועדו בהגדרתן ובמטרתן המוצהרת לרמוס את פרטיותו של המבקש וחמור מכך של בני משפחתו". 

הבקשה מגיעה אחרי שאתמול ערך רוטמן טיול במג'רסה עם בני משפחתו, ופעילי המחאה הפיצו ברשתות החברתיות קריאות להגיע לשמורה ולמחות נגדו. בבקשה שהגיש רוטמן מצורפים ציטוטים וצילומי מסך מדיונים בקבוצות הוואטסאפ.
"שימו לב שימו לב - שמחה רוטמן, חוטף-המגפונים, אדריכל הדיקטטורה, שונא-הדמוקרטיה, הגיע כעת למקום בו הוא (חושב שהוא) יכול להיות חסין ממדבקות מפחידות: נחל מג'רסה", כתבה פעילה באחד הציטוטים שצורפו לבקשה. "אתם בסביבה? בואו לומר לו שפשיסטים מחריבי הדמוקרטיה כמוהו, לא רצויים בשום מקום! באוויר ביבשה או בים וכמובן אל תשכחו להעביר תיעודים כדי שנפיץ את הבושה ברבים".
ארגון המחאה "כוח קפלן" מסר בתגובה למהלך של ח"כ רוטמן כי "מי שסתם פיות כמו דיקטטור בוועדת החוקה ממשיך לסתום פיות ולפגוע בזכות המחאה. כמה צפוי שבריון שחטף באלימות מגפון ממפגינה, מנצל שוב את כוחו כדי להלך אימים באמצעות צווים על מי שמבקשים לקיים מחאה דמוקרטית. אנחנו לא מפחדים ולא נרתעים מהבריונות של רוטמן. נגיע אליו לכל מקום". לדברי הארגון, "הבריונות של רוטמן מעידה על חולשה ופחד, ומוכיחה דבר אחד - ההפגנות שלנו מול מקדמי הדיקטטורה עובדות. בימים הקרובים נפרסם ונגביר את המחאות מול הפוליטיקאים ונגיע לרוטמן לעין זיוון ולכל מקום בו ישהה בצפון".
בהמשך, בעקבות דחיית הבקשה לצו ארעי ומיידי, מסרו מארגני המחאה: "יש שופטים בישראל! הבקשה הנלוזה של ח"כ שמחה רוטמן נזרקה מכל המדרגות, וכך ייעשה גם לחוקי ההפיכה המשטרית שהוא מנסה לקדם. יידע כל חבר בקואליציית ההרס: מי שפועל להחרבת ישראל הדמוקרטית והפיכתה לדיקטטורה משיחית, לא יזכה לרגע אחד של שקט".