המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ומשרד המשפטים צפויים לחקור חשד כי שוטרים תקפו לפני כשבועיים תושב גוש חלב שבגליל העליון במהלך פסטיבל הכלייזמרים בצפת. המתלונן, פארס איוב, שבילה עם חבריו בפסטיבל, אושפז בבית החולים - אך נחשד בהתחלה כי הוא תקף את השוטרים ראשון ומעצרו אף הוארך כמה פעמים. עם זאת, ל-ynet נודע שבמהלך הדיון האחרון להארכת מעצר בשבוע שעבר, צפתה השופטת בסרטון וידאו שצולם בעת התקרית וקבעה כי שוטר היכה את איוב ראשון. צפו בתיעוד.
לאחר האירוע, איוב בן ה-30 פונה כאמור לבית החולים זיו בעיר, שם אושפז במשך כמה ימים עם קרע בטחול ושברים בחמש צלעות. עו"ד אמיר עראף, שמייצג את איוב מטעם הסנגוריה הציבורית, טען כי הוא פונה מתחנת המשטרה בעיר, לשם נלקח על ידי השוטרים, ואף טען כי הם המשיכו להכות אותו גם בתחנה.
2 צפייה בגלריה
התקיפה של פארס איוב
התקיפה של פארס איוב
זה נגמר בקרע בטחול ובשברים בצלעות. השוטרים עוצרים את פארס איוב
התפנית התרחשה בדיון האחרון שהתרחש בבית משפט השלום בקריית שמונה, ללא נוכחותו של איוב שעדיין היה מאושפז. השוטרים טענו כי איוב החל לתקוף אותם, אך לאחר הצפייה בסרטון, השופטת יסמין כתילי-מני קבעה: "החשוד הותקף ראשון על ידי השוטר ללא סיבה נראית לעין, ומשם התפתח אירוע שנגמר בחבלות קשות בחשוד".
היא הורתה לשחרר את איוב למעצר בית באופן מיידי, ואף ציינה כי "התמונה העולה מתיק החקירה מדאיגה עד מאוד, ומחייבת לטעמי התערבות מיידית של המחלקה לחקירות שוטרים לצורך בחינת התנהלות השוטרים באירוע".
איוב הכחיש כי היה שיכור או שהיה מעורב בקטטה באותו ערב, וסיפר שהתקיפה התרחשה סמוך לחצות, כשלפתע הרגיש מכה בגבו. "הסתובבתי אחורה, וידי פגעה בפניו של האדם שהיכה אותי. רק לאחר מכן ראיתי שמדובר בשוטר", אמר. "בתוך זמן קצר, שמונה או תשעה יס"מניקים תפסו אותי, היכו אותי בכל חלקי הגוף, ובמשך שעתיים העבירו אותי ממקום למקום בזמן שהמשיכו באלימות".
2 צפייה בגלריה
פארס לאחר התקיפה
פארס לאחר התקיפה
"חזרתי מהבית חולים שבר של בן אדם". איוב באשפוז
הוא אמר השבוע ל-ynet כי "חזרתי מבית החולים שבר של בן אדם. אני לא יכול לצאת מהבית, אני סובל מכאבים, משברים ומחבלות. אפילו לא מסוגל להתעטש בלי לסבול מכאבים עזים. אני רוצה שהמקרה הזה יטופל על ידי מח"ש כמו שצריך, עד הסוף".
עורך דינו של איוב אמר כי מדובר באירוע חמור ביותר של שימוש בכוח על ידי המשטרה, שנעשה "בצורה ברוטאלית ושרירותית, ללא כל עילה חוקית, ומתוך חריגה בוטה מנהלים ומכללי מעצר". הוא הוסיף כי "בימים הקרובים נגיש למח"ש תלונה מפורטת. אנו מקווים שאלו לא פניה האמיתיות של משטרת ישראל".
מהמשטרה נמסר כי לא ניתן להגיב על האירוע כל עוד הוא נמצא תחת חקירת מח"ש.