1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
חוקרי משטרת נוף הגליל הצליחו לעצור צעיר בן 21 שלפי החשד תקף ניצולת שואה בעיר ושדד ממנה קצבה בסך אלפי שקלים. בימים הקרובים תגיש נגדו פרקליטות מחוז צפון כתב אישום חמור.
ב-6 ביוני התקבל דיווח במוקד 100 של המחוז הצפוני: "שדדו את אמי בסמוך לתחנת אוטובוס בנוף הגליל, מיד אחרי שהוציא מהבנק את קצבת ניצולת השואה בגובה 4,000 שקלים", סיפרה הבת הנרגשת לשוטרים.
לזירה הוקפצו מיד שוטרי סיור ובלשים. "פגשנו את הקשישה, היא הייתה לחוצה, רועדת ומבוהלת", סיפר רב-סמל ראשון בן חן, ראש צוות מחלק פשעים במשטרת נוף הגליל. "היא אמרה לנו שבחור צעיר התנפל עליה וחטף ממנה את התיק שבו הייתה הקצבה, כרטיס אשראי ותעודת זהות".
רס"ב סולימאן סעד, חוקר זירה טכנולוגית ממרחב העמקים שהוקפץ לזירה, הצליח בנחישות וביסודיות לאסוף עשרות מצלמות אבטחה מהאזור שבו אירע השוד. "בזכות האיסוף המקצועי הצלחנו לבנות את מסלול ההגעה של החשוד ואת מסלול הבריחה שלו ליישוב עין מאהל הסמוך לנוף הגליל". הסביר רב-פקד דורון גבאי, קצין אגף החקירות והמודיעין בנוף הגליל.
כמה שעות לאחר השוד, הצליחו החוקרים לזהות מבין כל הסרטונים את הרכב שבו נהג החשוד. החוקרים הגיעו לאישה שעל שמה היה רשום הרכב ועיכבו אותה. האישה סיפרה כי אחיה עשה שימוש ברכב, ובבדיקה התברר שמדובר בצעיר בן 21 שנמצא בפסילת רישיון.
לאחר יום נוסף של חקירות ואיסוף ראיות, הגיעו החוקרים לבית החשוד ועצרו אותו. במהלך החקירה הוא קשר את עצמו לאירוע, אולם את הכסף הוא לא החזיר עד עתה לקשישה.
רס"ר בן חןרס"ר בן חןצילום: דוברות מחוז צפון
רפ"ק גבאי סיכם: "מהרגע שאמרו לי שהקורבן היא ניצולת שואה פעלנו בשיא המהירות והנחישות להגיע לשודד. הרגשתי ממש שליחות לסייע לה ולעצור את החשוד הזה, זה שיא השפלות להתנפל על ניצולת שואה קשישה ולשדוד את קצבתה. הרגשתי שאני ממש מטפל בסבתי".
עו"ד אחמד חביב אללה, שמייצג את החשוד, מסר בתגובה: "מדובר בבחור נורמטיבי, ממשפחה טובה מאוד. הוא בחור טוב מאוד, יש סיטואציות קשות שמניעות אנשים לעשות מעשים שלא מתאימים להם. הוא מביע חרטה על המעשה, אסור להרוס לו את העתיד ולשלוח אותו לכלא, מדובר בבחור צעיר ויש להעדיף גישה משקמת, כלא יהרוס לו את החיים".