מיקרונזיה, מדינת איים באוקיינוס השקט, סובלת בימים אלה מהתפרצות ראשונה של נגיף הקורונה. במשך שנתיים וחצי היא הצליחה למנוע התפרצות של הנגיף, אך זן האומיקרון הכניע גם אותה.
כ-115 אלף תושבים חיים במיקרונזיה. מתחילת המגפה העולמית היא מפקחת בקפדנות על גבולותיה, ומחייבת את המבקרים שמגיעים אליה להיכנס לבידוד. בעקבות חובת הבידוד נשאי הקורונה שהגיעו אליה בשנתיים האחרונות לא גרמו להתפשטות הנגיף.
2 צפייה בגלריה
מטוס ממריא משדה תעופה במדינת המחוז פונאפי ב מיקרונזיה
מטוס ממריא משדה תעופה במדינת המחוז פונאפי ב מיקרונזיה
מטוס ממריא משדה תעופה במדינת המחוז פונאפי במיקרונזיה
(צילום: AP)
אתמול הודיעה ממשלת מיקרונזיה על נדבקים בשתיים מארבע מדינות המחוז שלה. עד כה ידוע על עשרות מאומתים: במדינת המחוז קוסראה אובחנו 25 בני אדם חיוביים לנגיף אחרי שהגיעו לבית חולים מקומי. בנוסף ביקר צוות רפואי משפחה בת 11 נפשות, ובבדיקה התברר ש-10 מהם נדבקו בקורונה. במקביל דיווחו הרשויות על שבעה נדבקים במדינת פונאפי. התושבים התבקשו להימנע מהתקהלויות ולעטות מסכות באופן קבוע.
התפרצות הקורונה במיקרונזיה הייתה פחות משבועיים לפני שהמדינה הייתה אמורה להסיר את חובת הבידוד, ולפתוח את שעריה למבקרים מרחבי העולם ללא הגבלות. בשנה שעברה הייתה מיקרונזיה אחת המדינות הבודדות בעולם שהטילו חובת חיסונים על כלל האוכלוסייה. היא איימה לשלול מענקים פדרליים מאזרחים ובעלי עסקים שלא ימלאו אחר ההנחיות, וכתוצאה מכך שיעור ההתחסנות במדינה גבוה.
כמעט כל המדינות ברחבי העולם חוו התפרצות של נגיף הקורונה. טורקמניסטן היא המדינה היחידה שבה יותר מ-100,000 תושבים שלא דיווחה בינתיים על אף נדבק בנגיף – אך המומחים מעריכים שהיא סבלה מהתפרצות משמעותית, והשלטון האוטוקרטי בחר להתעלם מכך.
זן האומיקרון הגיע השנה גם למדינות נוספות באוקיינוס השקט. בעקבות כך הגיעה המגפה לראשונה למדינות האיים קיריבטי, טונגה, נאורו וסמואה, שנאלצו להטיל הגבלות בגלל התפרצויות. שתי מדינות איים נוספות - איי מרשל וטובאלו - דיווחו במהלך המגפה על מקרי הדבקה בודדים, ולא סבלו מהתפרצויות של הנגיף. איי מרשל מתכננת לסיים את חובת הבידוד למבקרים שמגיעים אליה ב-1 באוקטובר.