סטודנטים באוניברסיטת תל אביב טענו כי נדרשו לפנות הבוקר (יום ד') את הבניין שבו היו אמורים להיבחן בפקולטה לרפואה, שעה קלה לפני המבחן, לאחר שאותרה חולת קורונה באחת הכיתות. למרות זאת, לאחר כחצי שעה הם נאלצו לחזור להיבחן באותה הכיתה, למרות התנגדותם.
2 צפייה בגלריה
מבחן באוניברסיטת ת"א
מבחן באוניברסיטת ת"א
יושבים ללא מרחק בטוח אחד מהשני במהלך הבחינה

בעקבות הצורך לצאת במהירות נוצרה התקהלות גדולה של סטודנטים בסמוך לבניין, ואי הוודאות אם המבחן יתקיים או לא מנעה מהם את האפשרות ללכת למקום אחר ואף פגעה באפשרות להגיע רגועים לבחינה.
"פינו אותנו מהבניין, התלבטו אם לקיים את המבחן או לא, ובחצי שעה איחור הכניסו אותנו פנימה", התלוננה אחת הסטודנטיות. "איך זה הגיוני שמעבר להתקהלויות המטורפות שנוצרו הם מתלבטים אם לקיים את המבחן ומעמידים אותנו בלחץ?".
לטענת הסטודנטים, הכריחו אותם להיבחן באותו הבניין "תוך חוסר הקפדה על מרחק בין אנשים ומניעת התקהלויות". האוניברסיטה אמרה להם שהבניין חוטא לפני שנכנסו לכיתות ושהדבר נעשה בהתאם לתו הסגול, אך לטענתם לא היה ניתן להבחין שנעשתה פעולה כלשהי.
2 צפייה בגלריה
הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. "בכיתה לא היו משגיחים, אבל צעקו לנו לשמור על טוהר הבחינות"
הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. "בכיתה לא היו משגיחים, אבל צעקו לנו לשמור על טוהר הבחינות"
הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. "בכיתה לא היו משגיחים, אבל צעקו לנו לשמור על טוהר הבחינות"
(צילום: יריב כץ)
"מיותר לציין ששום כיתה לא עברה חיטוי", סיפרה הסטודנטית. "כשנכנסנו למבחן חילקו לנו את הטפסים מחוץ לכיתה וכל אחד נכנס פנימה לכיתה שלא היה בה משגיח. אבל אל דאגה, צעקו לנו לשמור על טוהר הבחינות".
סטודנטית אחרת סיפרה שכאשר הם התקשרו למשטרה לדווח על הפרות הנחיות הריחוק החברתי באוניברסיטה, הם נענו שלא ניתן לעשות דבר אם לא מתקשרים אליהם בשעת משעה. "הבעיה היא שאי אפשר להתקשר בזמן אמת לפני המבחן, ואז מפספסים בעצם את המומנטום".
סטודנטים נוספים שנבחנו היום במדעים מדויקים העידו גם כן שהאוניברסיטה לא מקפידה על ריחוק חברתי במבחנים "אין שום עמידה בתנאים, אין חיטוי ולא שומרים על ריחוק", סיפר אחד הסטודנטים. "במבחן שאני השתתפתי בו היה מרחק של מטר וחצי בצדדים, אבל מרחק של 40 סנטימטרים בין שורה לשורה".
הוא הוסיף: "האוניברסיטה מתעקשת על מבחנים פרונטליים גם אם תהיה מתקפת טילים על האוניברסיטה. הבריאות שלנו לא מעניינת אותם. כולם כועסים וחוששים להידבק, במיוחד סטודנטים עם הורים בסיכון. אם סטודנט ידביק את ההורים שלו הוא לא יסלח לעצמו לעולם".
מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: "מדובר באחות בית חולים שנמצאה נשאית של נגיף הקורונה מחוץ לשטח האוניברסיטה. חדר הכיתה שבו שהתה הסטודנטית חוטא בצורה יסודית, ובהנחיית משרד הבריאות נקבע שניתם להמשיך ולקיים בחינות באולם הבחינה. האוניברסיטה שבה ומדגישה כי עד כה לא אירע אף מקרה הדבקה בקמפוס, שכן האוניברסיטה נוקטת באמצעי זהירות מוגברים למניעת הידבקות".