מערך ההסברה הלאומי יחל בקרוב להנפיק דף מסרים לאומי, לפי המודל של הבית הלבן, שיכלול מסרים עדכניים במגוון תחומים לאחר שעברו תכלול ודיוק מצד כל משרדי הממשלה והסוכנויות הממשלתיות, ויאושרו להפצה על ידי ראש המערך.
תהליך העבודה יתחיל מדי שבוע ביום רביעי, ומשרדי הממשלה והסוכנויות השונות יצטרכו לעדכן את המערך במידע הרלוונטי כדי שיופץ גם לשרים בימי ראשון. המטרה: ליצור מסמך בלתי-מסווג שיהיה מעין "קולה של מדינת ישראל", יחד עם הדירקטיבה לשבוע הקרוב. לפי גורמים במערך ההסברה, הבקשה להפקת הדף הגיעה ממשרדי הממשלה וגופי ההסברה השונים.
1 צפייה בגלריה
הצהרה על הקורונה
הצהרה על הקורונה
ארכיון
(צילום: גלעד כהן)
בתוך כך, ראש המערך כינס אתמול (שלישי) לראשונה זה שנים רבות את "פורום הזירה הישראלית" עם קרוב ל-40 דוברים של משרדי הממשלה והגופים המדיניים והביטחוניים, וכן את פורום הזירה הערבית והפלסטינית שמתכלל את כל גורמי ההסברה שעוסקים בנושאים אלה. שני הפורומים יתכנסו מעתה אחת לשלושה שבועות במקביל לעבודה השוטפת סביב פרויקטים מתוכננים ואירועים מתפרצים, במטרה לשפר את התיאום בין כל גופי ההסברה.
כמו כן, מערך ההסברה, בראשותו של אלעד טנא, גיבש במקביל נוהל לטיפול באירוע מתפרץ, שכבר הופעל כמה פעמים מאז הקמת הממשלה, כמו באירועי שייח ג'ראח. אחד הלקחים שכבר יושמו לאחר כמה דיונים שבהם התברר שאין תכנון עתידי או ראייה אסטרטגית ארוכת טווח, הוא לייצר לוח שנה עם כל האירועים שאליהם צריכים להתכונן בהיבטים שונים של הסברה. הוחלט שבכל אירוע יוגדר מי הגורם המבצעי שמוביל את ההסברה, וכיצד כל משרדי הממשלה והגופים השונים יתגייסו לעזור לו. הנוהל יופעל לא רק בנושאים מדיניים וביטחוניים, אלא גם בנושאים חברתיים וכלכליים כמו אירועי תיירות גדולים.
בנוסף השיק היום מטה ההסברה הלאומי את "פורום המידע הלאומי" לשיתוף ותיאום המידע והנתונים לצורכי ההסברה הלאומית. פעילות הפורום תאפשר יצירת מאגר נתונים משולב מכלל הגורמים, בהם גורמי הממשלה, גופי ביטחון והצלה, רשויות שונות וגורמי סיוע. המאגר ישמש ככלי חיוני להסברת המציאות בישראל וחיזוק המדיניות הישראלית בזירה הבינלאומית מול כלי תקשורת, מדינות, ארגונים בינלאומיים ומסדות האו"ם.
אלעד טנא ראש מערך ההסברה אלעד טנא צילום: איה אפרים
ראש מערך ההסברה הלאומי, אלעד טנא, הדגיש כי מדובר בחיזוק משמעותי למאמצי ההסברה בשגרה ובחירום: "אנחנו עושים היום צעד חשוב נוסף בבנייה מחדש של מערך ההסברה, ומקימים מסגרת פעילות למנגנון נתונים לאומי משותף, אחוד ומדויק, שיספק מענה לאתגרי ההסברה והמדיניות ברמה הלאומית והבינלאומית".