ראש העיר אום אל-פחם סמיר מחאמיד אומר כי תושבים רבים חשים חוסר ביטחון להסתובב ברחובות. שלושה בני אדם נרצחו בעיר בתוך חמישה ימים, ומחאמיד אמר שהוא מוכן להרחיק לכת ולהכריז על מצב חירום אזרחי כדי לטפל בפשיעה. בריאיון לאולפן ynet הוא הוסיף כי לא יתנגד לתגבור כוחות משטרה ומג"ב. "תעשו את העבודה שלכם, אנחנו ניתן לכם כתף", אמר ראש העיר.
3 צפייה בגלריה
זירת הרצח של טארק ג'עו באום אל פחם
זירת הרצח של טארק ג'עו באום אל פחם
"צריך תגבור נקודתי לעיר". זירת רצח באום אל-פחם, בשבוע שעבר
- אחרי המהומות חשבנו שהמשטרה תיקח את העניינים לידיים. "אמרנו שאותו נשק שמופנה בתוך החברה הערבית יום אחד זה יגיע גם לחברה היהודית. הוא הגיע מהר. לכן, עכשיו כולם ממש עושים יותר, אני מרגיש שעושים יותר. הייתי רוצה שיעשו יותר קודם. עכשיו מדברים על איזשהו מבצע של 'חוק וסדר', אבל חוק וסדר זה קודם כל בכל מה שקשור לפשיעה בחברה הערבית".
- אנשים מרגישים בטוחים לצאת, להסתובב, או שהם חיים בפחד מתמיד? "יש כך ויש כך. הרבה אנשים מרגישים חוסר ביטחון. יו"ר מועצת תלמידים אמרה לי 'אני לא מרגישה בטוחה ללכת לבית הספר'. תלמידים, בשעה שהלכו לבית הספר, ראו נרצח. הם ראו רוצח שרץ. תלמידה בכיתה ג' צילמה ושלחה לאמא שלה, זה דבר מזעזע".
3 צפייה בגלריה
סמיר מחאמיד
סמיר מחאמיד
"הממשלה צריכה לתת את הדעת על מה שקורה בחברה הערבית". מחאמיד
- מה צריך לעשות עכשיו כדי שאום אל-פחם תחזור להיות עיר בטוחה? "מועצת העיר התכנסה שלשום, שלחנו מכתב מפורש לשר לביטחון הפנים, למפכ"ל, לראש הממשלה, למי לא, ואמרנו חד וחלק 'בואו חבר'ה, תעשו את העבודה שלכם, אנחנו ניתן לכם כתף כדי לעשות את הדברים הנכונים. כל הזמן שזה למיגור אלימות, אנחנו אתכם'. אין לי בעיה גם שיהיה מצב חירום אזרחי אם צריך באום אל-פחם. צריך תגבור נקודתי לעיר.
"ממשלת ישראל, מדינת ישראל, צריכה לתת את הדעת על מה שקורה באום אל-פחם ובכל החברה הערבית. לא יעלה על הדעת שיש 45% נוער בסיכון, ואני יכול לתת מענה רק ל-500 ילדים כאשר אני משאיר מאחור 7,000 ילדים. לא יכול להיות שהאבטלה אצלי היא כמעט 25%".
- זו בעיה אחרת, אנחנו מבינים את ההשפעה שלה. "זו אותה בעיה, אלו אותם דברים".
3 צפייה בגלריה
זירת האירוע באום אל פחם
זירת האירוע באום אל פחם
"כושר ההרתעה ירד". זירת ירי באום אל-פחם, השבוע
(צילום: דוברות המשטרה)
מחאמיד אמר שנפגש אמש עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כדי לדון בטיפול בפשיעה בעיר. "אמנם יש פלוגה של מג"ב שעובדת, ואני מברך, הלוואי והייתה שעה קודם כי אז יכול להיות שהיינו חוסכים דם של אנשים מאוד צעירים שיש להם משפחות והיו להם את כל החיים לעשות הרבה דברים", אמר ראש העיר.
- העבריינים בעיר שלך איבדו את הפחד? לא חוששים מאף אחד? "זה מה שנאמר אתמול עם המפכ"ל, כושר ההרתעה ירד. אני מקווה שבנוכחות המאסיבית, בעבודה האפקטיבית, בשימוש בארגז הכלים האמיתי שנמצא אצל המשטרה, כושר ההרתעה יחזור ואז אנחנו נראה דברים חיוביים. כולי תקווה שבאום אל-פחם יהיה הייטק, תיירות. אנחנו נזיע למען שזה יהיה, אני רוצה שיהיה טוב לכל צעיר כאן, לכל מבוגר. תקווה יוצרת חוסן, חוסן יוצר אמון".