"אני חשה כעת הקלה גדולה ומקווה שנשים נוספות יקבלו תעוזה דרכי, יבחרו להתלונן, והפוגעים יעמדו לדין ויישאו בעונש". זה קרה במאי 2016. אביאל ניסן (25) ניסה לאנוס צעירה שהייתה אז ידידתו ואף ביצע בה מעשה סדום. בית המשפט המחוזי בלוד גזר באחרונה על ניסן 8 שנות מאסר, והצעירה אמרה ל-ynet: "השופטים הקשיבו והאמינו לי".
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בגזר הדין צוין כי ניסן בילה במסיבה באזור השרון וגם שתה אלכוהול יותר מבאירועים קודמים. המתלוננת, שלה בן זוג, רקדה עם חברותיה. ניסן ניגש אליה וביקש שתתלווה אליו. הצעירה סמכה עליו משום שנחשב מבחינתה חברה הטוב והלכה איתו. הוא הוביל אותה ליער, בטענת כזב, שם היא מצאה את עצמה מותקפת על-ידו פיזית, מינית ונפשית.
ניסן הטיח את הצעירה ארצה, היא נאבקה בו וניסתה להדוף אותו מעליה. היא הצליחה, אך הוא שוב הדף אותה לקרקע, ניסה לאנוס אותה וביצע בה מעשה סדום. בשלב מסוים צלצל הנייד שלה, והוא הוציא אותו מהתיק שלה והשליך אותו. לבסוף הצעירה הצליחה להשתחרר ונמלטה לחברותיה שהמתינו להסעה מן המסיבה.
ניסן והקורבן עלו לאותה הסעה, וכשירדו הוא אחז בידה והורה לה לעלות לרכבו כדי להחזירה לביתה. הצעירה סירבה, ואמרה שהיא מפחדת. בשלב זה הוא איים עליה שאם לא תיסע עימו, הוא יספר לכולם מה היה ושבגדה בבן הזוג. הצעירה עלתה לרכב מפחד, ואז הנאשם הסיע אותה למגרש ושוב ביקש להמשיך "מהמקום שבו הפסקנו".
הצעירה השיבה לנאשם שאינה רוצה, הוא נעל את דלתות הרכב ואיים שייתן לה לצאת, רק ש"תיקח אחריות ותאפשר לו לדבר עם... ולומר לו שהיא רצתה במעשיו שהכול היה בהסכמה". הצעירה בכתה על מנת שהתוקף ייתן לה לצאת, ואמרה לו "אקח את זה על עצמי" כדי שיפתח את הדלת ויאפשר לה לצאת. רק בשלב זה ניסן אפשר לצעירה לצאת מרכבו.
הצעירה הגישה תלונה שלוש שנים אחרי המקרה. מכיוון שניסן שירת בזמן הגשת התלונה במג"ב, התיק נחקר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שאף ערכה עימות בין השניים. ניסן הכחיש את המיוחס לו, ובחר לנהל משפט. בסופו של דבר, גרסת המתלוננת התקבלה בבית המשפט, וכעת גזר הדין הותר לפרסום.

"הנאשם הפר את האמון"

"סיפורה של המתלוננת קוהרנטי והליבה שלו פלדה יצוקה. גרסה אותנטית", ציינה השופטת ליאורה ברודי בגזר הדין. לקראת מתן העונש, טען סנגורו של ניסן כי מדובר בכישלון חד-פעמי. השופטים ברודי, מיכל ברק ומיכאל תמיר קבעו כי "הנאשם הפר את האמון הבלתי מסויג שלו זכה מצד המתלוננת שראתה בו חבר טוב".
עוד ציינו השופטים בהתייחסם לניסן: "בהמשך הוא השמיע איום שנגע לחוט המרכזי של חייה של המתלוננת, שהייתה נערה צעירה כלפי מערכת היחסים הזוגית בינה ובין בין זוגה. העובדה שהנאשם שתוי לא מהווה נסיבות מקלות". ניסן הורשע בניסיון אונס, מעשה סדום וסחיטה באיומים.
קורבן התקיפה אמרה בעקבות מתן גזר הדין: "לפני ארבע שנים וחצי, לאחר שעיבדתי את הטראומה שעברתי, החלטתי להגיש תלונה. כל מי ששיתפתי אותו ניסה להוריד אותי מלהגיש את התלונה, כי הרי ידוע איך מתנהל משפט במדינה שלנו. הגעתי עם עור של פיל, מוכנה עד כמה שאפשר לכל תרחיש, ועם אופטימיות זעירה שהאמת והצדק שלי יצאו לאור".
על התמשכות ההליך המשפטי אמרה הצעירה: "משך הזמן עד לגזר הדין היה ארבע שנים וחצי, זמן רב ומייגע, בין דיון לדיון לקח חודשים רבים. מה שהכי קשה בכל התהליך זה לפגוש את הפוגע פעם אחר פעם מחדש. העדות שלי בבית המשפט הייתה קשה מנשוא, הסנגור שלו נתן לי הרגשה שאני שקרנית וניסה להוציא אותי כזו כל פעם מחדש.
"העדות שלי לקחה ארבעה ימים מלאים, אך יחד עם זאת המבט שהיה לשופטים בעיניים היה מבחינתי מעין אישור לדבריי. הם הקשיבו לי והאמינו לי. מקורביי דאגו להנמיך ציפיותיי שחלילה לא אתאכזב מתוצאות המשפט, אך רווח לי כשהוא הורשע וכששמעתי את גזר דינו. תמיד היה חשוב לי להדגיש שאני לא כאן מתוך יצר של נקמה, אלא באמת על-מנת שיבקש סליחה ויודה במעשיו, דבר שלא קרה גם אחרי שהורשע ונגזר דינו".
2 צפייה בגלריה
מימין: עורכות הדין קידר-ברוך ופוגץ'
מימין: עורכות הדין קידר-ברוך ופוגץ'
מימין: עורכות הדין קידר-ברוך ופוגץ'
(קרדיט: סטודיו סקייליין)
פרופ' עו"ד דנה פוגץ' ועו"ד ענבר קידר-ברוך, שמייצגות את הצעירה, מסרו: "אנו גאות מאוד בנפגעת האמיצה שאותה אנו מייצגות זה שנים, אשר גייסה את כל כוחותיה, אזרה עוז והגישה תלונה נגד הנאשם. הנפגעת אף עמדה בחקירה נגדית ארוכה שבמהלכה הוטח בה שוב ושוב שהיא שקרנית.
"בית המשפט נתן אמון מלא בנפגעת, דחה מכל וכל את גרסתו המכחישה והשקרית של הנאשם והרשיע אותו, וחרף גילו הצעיר גזר עליו עונש משמעותי. בענישה הנ"ל יש כדי לשלוח מסר ברור ומחזק לנפגעות/ים שמעודד אותן/ם להתלונן חרף הקשיים הכרוכים בכך, וביניהם התמשכות ההליכים, וכן מסר ברור ומרתיע לפוגעים".