כ-50 בני אדם מצאו את מותם בחודש שעבר באנגולה, לאחר שנאלצו לשתות "שיקוי מצמחי מרפא" כדי להוכיח שאינם מכשפים. כך מסרו אמש (חמישי) הרשויות המקומיות לרשת CBS האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
תושבים באזור כפרי באנגולה. ארכיון
תושבים באזור כפרי באנגולה. ארכיון
תושבים באזור כפרי באנגולה. ארכיון
(צילום: AP)
הפולחן הקטלני התקיים בעיירה קמאקופה במרכז המדינה. חברת המועצה בעיירה לוסיה פילימון אמרה ברדיו המקומי כי "יותר מ-50 קורבנות נאלצו לשתות את הנוזל המסתורי, שנועד להוכיח לכאורה האם אדם עסק בכישוף או לא". היא האשימה בתקרית את ה"מראבוסים" - מרפאים מסורתיים - שלדבריה רקחו את הרעל וכפו על הקורבנות לשתות אותו.
מיתות כאלו נפוצות באזורים הכפריים באנגולה, שם עדיין מאמינים במעשי כשפים. הכנסייה הקתולית אף ניסתה להתנגד לכך בעבר, אך עם שחרורה של המושבה הפורטוגזית לשעבר חלה עלייה בטקסי הפולחן הגובים את חייהם של התושבים. אנטוניו חוסי, דובר משטרת המחוז, אמר כי "שתיית רעל היא מנהג שכיח בקרב המאמינים בכישוף".
על אף האמונה החזקה בקיומם, באנגולה אין חקיקה נגד כישוף או טקסי פולחן. כתוצאה מכך ההתמודדות עם הנושא נמצאת בידיהם של ראשי הקהילות, שמצידם מותירים את הסוגיה אצל המראבוסים. שתיית השיקוי היא כאמור מנהג שכיח באנגולה, והמאמינים טוענים שהמוות מוכיח כי הנאשם עסק בכישוף.