ח"כ עופר כסיף (חד"ש) הורד בצהריים (רביעי) מהדוכן במליאת הכנסת לאחר נאום שבו התייחס למבצע הממושך של צה"ל בבית החולים שיפא בעזה במסגרת המלחמה. אחרי שכסיף אמר: "עם יציאת הכוחות מבית החולים, יוצאים החוצה סיפורי הזוועה של הניצולים בפנים", הורה ח"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) שניהל את הדיון לסדרנים להוריד את ח"כ כסיף מהדוכן ולהוציא אותו מהמליאה. צפו בתיעוד התקרית:

קודם למהומה עם ח"כ כסיף, עלה לדוכן ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) והתבטא נגד ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית). "עלה לכאן חבר כנסת פשיסט שיש לו אחריות אישית על המחדל, ההוא מהסוכה, שידיו מגואלות בדם", הטיח טיבי. "מתקפה חזירית פעם אחר פעם, תמיד לאחרונה הוא מכניס אלמנט של איום. הציבור הישראלי מאשים אותך ואת החברים שלך באחריות לטבח".
כמה חברי כנסת וגם השרה אורית סטרוק (הציונות הדתית) קראו קריאות ביניים בזמן נאומו של טיבי שמחה בפני היו"ר מילביצקי על כך שהוא לא משתיק את המוחים נגדו. מילביצקי השיב: "להגיד (עליך) 'תומך טרור' זה לא 'חזיר'". מילביצקי הוציא מהמליאה כמה חברי כנסת מהמפלגות הערביות".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת - עופר כסיף מסולק מהדיון
מליאת הכנסת - עופר כסיף מסולק מהדיון
הורדת כסיף מהדוכן
(צילום: ערוץ כנסת )
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת - עופר כסיף מסולק מהדיון
מליאת הכנסת - עופר כסיף מסולק מהדיון
מחאת חברי הכנסת מהקואליציה
(צילום: ערוץ כנסת )
אחריו עלה לדוכן ח"כ כסיף שפתח את דבריו בציטוט של יו"ר ארגון הבריאות העולמי בעקבות הפשיטה של צה"ל על בית החולים שיפא. "'בתי חולים לעולם לא צריכים להפוך לזירת קרב. ההגנה על פעוטות, חולים וצוות רפואי וכלל האזרחים חייבת להיות בראש סדר העדיפויות'", אמר ח"כ כסיף כשציטט את יו"ר ארגון הבריאות העולמי".
בשלב זה התקרבו כמה חברי כנסת מהקואליציה לדוכן, הפריעו לנאומו של ח"כ כסיף ודרשו מהיו"ר מילביצקי להפסיק את דבריו. כסיף המשיך: "טרם הפלישה מצאו מקלט בבית החולים אלפי פלסטינים, עקורים ופליטים, מאימת המלחמה. אימת פשעי המלחמה רדפה אחריהם גם לתוך שעריו המוגנים של בית החולים". חברי כנסת מהקואליציה המשיכו למחות מקרוב, והיו"ר מילביצקי קרא לסדרנים להוריד את כסיף בכוח מהדוכן ולהוציא אותו מהמליאה".
התקרית אירעה חודש וחצי אחרי שבמליאה לא הושג הרוב הדרוש של 90 ח"כים להדחתו של ח"כ כסיף מהכנסת. 86 חברי כנסת הצביעו אז בעד ההדחה, אחרי שכסיף חתם על עצומה שתומכת בתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג. כסיף אמר אז לפני ההצבעה: "בקשת ההדחה שביקשתם להתבסס עליה היא שקר מוחלט. שאני תומך במאבק המזוין של חמאס? אין שקר דוחה מזה".