חוסה כבת 18 מהצפון נפלה לפי החשד קורבן להתעללות אכזרית במעון לחוסים בצפון. שלושה מטפלים במעון חשודים במעורבות באירוע. צפו בתיעוד האלימות ממצלמות בתוך המעון, שהגיע לידי ynet.
החקירה החלה לפני יותר משבוע, אז הגיע למשטרה בן משפחה של החוסה, שמתגוררת במעון בצפון. בעדותו, הוא תיאר כיצד הגיע לבקר את הנערה ונדהם לגלות שהיא חבולה בפנים, עם שריטות כחולות וסימנים כחולים. הוא שאל את הצוות הרפואי מה קרה לצעירה וקיבל תשובות שלא השביעו את רצונו.
3 צפייה בגלריה
אלימות קשה נגד חוסה במעון לחוסים בצפון
אלימות קשה נגד חוסה במעון לחוסים בצפון
כפותה, בחדר חשוך, בלי שאיש מקשיב. מתוך התיעוד שהגיע לידי המשטרה
זמן קצר לאחר קבלת התלונה במחוז הצפוני, פשטו החוקרים על המעון ותפסו מצלמות רבות שתיעדו את האירועים האלימים. מהחקירה, שאותה הובילה רפ"ק רחל בנימין, קצינת חקירות בכירה במחוז הצפוני של המשטרה, עלה עוד שבעבר כבר התקבלו תלונות על אלימות במעון והותקנו בו כ-150 מצלמות, שפוזרו ברחבי המעון במטרה לתעד כל פגיעה בחוסים.
"יש במעון חדר מיוחד להרגעת החוסים, בדקנו את המצלמות בחדר הזה ומצפייה בסרטון גילינו שהנערה נקשרה בניגוד לרצונה ובניגוד לחוק", הוסיפה רפ"ק רחל בנימין. "מדובר באירוע קשה של פגיעה באנשים מוגבלים שאין להם יכולת להתקשר למוקד 100 ולהתלונן שתוקפים אותם".
רפ"ק בנימין הוסיפה במהלך דיון שנערך בבית המשפט: "מדובר באנשים שנמצאים במעון שאמור להגן עליהם, ודווקא שם יש אירועי אלימות קשים מאוד והם חיים את הסיוט יום-יום. במקרה זה יש ילדה בת 18, שמכניסים אותה לחדר חשוך, בודד, כשהיא קשורה בכוח בידיים וברגליים, וניתן לראות בסרטון שאינה מתנגדת כלל. הפעלת הכוח ובמידה לא סבירה בעליל, לעתים היא אפילו נשארת כשהיא חבולה למעלה משעה וחצי, כשהיא קשורה כאשר אין איש ששומע אותה או מקשיב לה".
3 צפייה בגלריה
אלימות קשה נגד חוסה במעון לחוסים בצפון
אלימות קשה נגד חוסה במעון לחוסים בצפון
מתוך התיעוד. שלושה מטפלים נעצרו, ובהמשך שוחררו
החוקרים עצרו כאמור שלושה מטפלים, בחשד לתקיפת חסר ישע וגרימת חבלה של ממש. מעצרם האורך במשך שבוע עד עתה, וכעת הם שוחררו לביתם. במשטרה מעריכים שהתקיפה נמשכה מספר ימים. החוקרים ממשיכים לחקור את הפרשה ואוספים ראיות להכנת כתב אישום נגד כל החשודים.
עו"ד חאתם סעב, שמייצג את אחד החשודים, מסר בתגובה: "הלקוח שלי כופר בכל החשדות, טוען שהופעל כוח סביר כלפי הנערה ולא היה מעורב באירועים אלימים, היה עצור מספר ימים ושוחרר".