"מותה של מרים נאור הוא אבידה עצומה של אחת הגדולות והחשובות בשפיטה בישראל", כך אמר הבוקר (יום ב') לאולפן ynet פרקליט המדינה לשעבר משה לדור, זמן קצר לאחר פרסום הידיעה על כך שנשיאת העליון לשעבר הלכה לעולמה בגיל 74. "אני מכיר אותה מאז 1967, כאשר למדנו יחד באותו מחזור באוניברסיטה. כבר אז היא הייתה תלמידה מצטיינת".
לאורך השנים הופיע לדור פעמים רבות מול נאור, ולדבריו המקרה המורכב והקשה ביותר היה המשפט נגד ראשי הבנקים: "היא השתלטה על הדיונים והשקיעה את כל כולה, קרוב ל-24 שעות ביממה במשך שבעה ימים בשבוע, לאורך שנים. היא דרשה הרבה מכל עורכי הדין שהופיעו בפניה, אבל מעצמה היא דרשה יותר".
- מה המורשת שלה? "בעיניי שפיטה, שפיטה ראויה. שפיטה שמהווה מודל למשפטנים אחרים, איך משתלטים על חומרים, לא משנה באיזה היקף הם ומה רמת המורכבות שלהם".




נשיאת העליון בדימוס דורית בייניש הוסיפה: "זו אכן אבידה גדולה. קודם כל כמשפטנית וכשופטת גדולה, אבל גם באופן אישי הצער גדול. הכרתי את מרים כשהייתה מתמחה במשרד המשפטים אצל הנשיא לנדוי ואחר כך אצל מישאל חשין. היא ייצגה טוהר מידות ומשפטנות מצוינת. קשה לי לסכם מפני שזו באמת עוד ידיעה מאוד טרייה וכואבת, אבל התרומה שלה הייתה עצומה לנורמות הציבוריות".
פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן: "כשהופעת אצל השופטת או אצל הנשיאה נאור, ידעת שהיא כמעט בוודאות תכיר את התיק יותר טוב ממך. גם אם תשב ותכין ותקרא כל מילה, הייתה לה יכולת אדירה של שליטה בחומר. זה לא דבר פשוט, לא לשופט ובוודאי לא לנשיא, שהוא אדם כל כך עסוק. אבל היא פשוט השקיעה את חייה בעבודה. היא הייתה משפטנית מעולה. פסקי דין שלה היו מנומקים, חכמים. היא הייתה ישרה כסרגל".
שופט העליון בדימוס והיועמ"ש לשעבר אליקים רובינשטיין: "הייתה לי הזכות לשרת איתה שנים רבות בביהמ"ש. המאפיין הגדול שלה, חוץ מזה שהיא הייתה שופטת מקצועית נהדרת וציונית, היה יושרה שאין כמוה. זה משהו מיוחד היושרה הזאת. את מצפה לזה מכל שופט ומכל אדם, אבל אצלה זה היה משהו מיוחד במינו".
ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לנאור: "נאור הייתה משפטנית מוערכת שמאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה".
הנשיא יצחק הרצוג: "השופטת מרים נאור תיזכר בקורות ישראל כמלכת הצדק וכאחת מהענקיות במשפט הישראלי – נבונה, ידענית ורגישה, חזקה ועצמאית. ליבה לא גבה גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר".

שרת הפנים איילת שקד, שכיהנה כשרת המשפטים במקביל לכהונת נאור בעליון ונחשבה מקורבת אליה, כתבה: "קיבלתי בצער רב ובהלם את הידיעה על פטירתה. כבר בפגישתנו הראשונה הרגשתי כאילו אנו חברות ותיקות. משהו התרחש שם, הלבבות התחברו. העבודה עם מרים הייתה מהנה, פוריה ומכבדת. אין זה סוד שהיו לנו לא מעט מחלוקות, אך תמיד ידענו להתעלות מעליהן ולנהל אותן בדרך טובה ומכבדת. מאז, כמעט ולא עבר שבוע שלא הסתמסנו. לא היה חודש שלא קפצתי לבקר אותה בביתה".
שר המשפטים גדעון סער: "בשורה קשה. מרים נאור הייתה שופטת בכל רמ"ח איבריה ושס"ה גידיה, שעשתה את כל הדרך מבית משפט השלום עד לפסגה. היא הייתה שופטת ומשפטנית מעולה, אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטים. מקרב לב לפרופ' אריה נאור ולבניה מיכאל ונפתלי".
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו: "לשופטת נאור הייתה מחויבות עמוקה למדינת ישראל ולעולם המשפט, שלו תרמה רבות במהלך חייה. בבית הוריה היא התחנכה על ערכים של שליחות ומצוינות, ערכים שהיו נר לרגליה במשך שנים".
יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי הוסיף: "כבוד הנשיאה הייתה אישה מיוחדת ופורצת דרך שידעה לברור את המוץ מהתבן. תמיד בנעימות אבל גם באסרטיביות. היא ניהלה את ביהמ"ש העליון למופת תוך שהיא מקשיבה לקולות הציבור, השופטים, המתדיינים. תמיד הייתה עדינה, תמיד מאירה פנים, ובסוף מקבלת החלטות טובות ואמיצות. מותה בטרם עת הוא כאב ענק ואובדן גדול לאזרחי ישראל".