בבית העלמין סנהדריה בירושלים הובא למנוחות היום (שלישי) שופט בית המשפט העליון בדימוס, השופט יעקב טירקל שהלך לעולמו אתמול בגיל 88. בהלוויה השתתפו בין השאר נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הנשיאה בדימוס דורית ביניש ומאות חברים וקרובי משפחה.
3 צפייה בגלריה
יעקב טירקל
יעקב טירקל
השופט בדימוס טירקל. "תמיד רצה לעזור"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השופט בדימוס טירקל, כיהן כשופט בבית המשפט העליון בין השנים 1995 ל-2005. לאחר פרישתו מכס השיפוט הוא עמד בראש "ועדת טירקל", לבדיקת אירוע המשט לעזה ובנוסף כיהן במשך כשמונה שנים כראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.
בתו של השופט בדימוס ספדה לו בהלוויה: "אבא אהוב שלי, זה רגע שחששתי ממנו מאוד. מאז שאמא נפטרה הרגשתי שהרגע מתקרב ורציתי לעצור את זה. בשביל הרבה אנשים שלא הכירו אותך היית 'השופט טירקל', אבל בשבילי היית אבא שלי. רגיש, אבא שאהב את הארץ שתמיד רצה שנטייל בה. היית רגיש לאנשים, ראית אותם ואת הסבל שלהם ותמיד רצית לעזור אבל לא פחות מאהבת האדם אהבת בעלי חיים וכל כלב וחתול קיבלו מקום כבוד של בן משפחה.
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של יעקב טירקל שופט בית המשפט העליון לשעבר
הלוויתו של יעקב טירקל שופט בית המשפט העליון לשעבר
(צילום: אלכס גמבורג)
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של יעקב טירקל שופט בית המשפט העליון לשעבר
הלוויתו של יעקב טירקל שופט בית המשפט העליון לשעבר
(צילום: אלכס גמבורג)

"מאז שאמא נפטרה ראינו כמה אתה עצוב, ניסינו להיות איתך שלא תישאר לבד. הייתה לנו זכות ללוות אותך. אתה, שגדלת כבן יחיד, הקמת משפחה לתפארת. אביב גפן כתב על אביו יהונתן חיבור שהתחברתי אליו. הוא אמר 'היית הגיבור שלי, התגעגעתי אליך מהיום שנולדתי'. ואני, אתגעגע אליך מיום שנולדתי. נוח של משכבך בשלום ופגוש את אמא".
"כל מי שכאן יכול להעיד שלפני שהוא היה שופט - הוא היה אדם. את מלאכת השפיטה הוא ביצע מתוך מטרה להגשים אידאלים של תיקון חברה יהודית צודקת, שוויונית מלאת חירות וצדק. הצדק שהוא נשא אליו את עיניו לא היה צדק קר ומרוחק. על פי דבריו, הצדק צריך להיות אנושי שנובע גם ממעמקי הלב. האמון הגדול שחוויתי היה קודם כל אמון גדול באדם, עד שאכזבו אותו. כל עוד לא אכזבת, היה בו מבט של ילד, כמעט מאמין לכל דבר עד שזיהה זיוף קל. בגלל זה ההתרגשות הגדולה לעמוד מול ארון, מול רוח שעלתה למעלה", ספד לטירקל קרוב משפחה.
השופט בדימוס אליקים רובינשטיין אמר כי "מה שאפיין את יעקב הייתה אנושיות גדולה ומרשימה. השליחות שלו הייתה שליחות של שופט אנושי. הוא קידם בשפיטה ערכים של צדק ויושר, וזה היה מיזוג של יכולות משפטיות להביא את האנושיות לתוך המשפט. הוא היה 30 שנה שופט בנגב. זו הייתה משימה שהוא מילא עד תום, כשהוא היה נשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע. השיחה האחרונה הייתה ערב חג שבועות. לא תיארתי שזו תהיה השיחה האחרונה".