1 צפייה בגלריה
רובה M-16
רובה M-16
רובה M-16
(צילום: shutterstock)
קצין ביחידה מובחרת חשוד בגניבת נשק מצה"ל - שיועד להגיע לעבריינים: המשטרה הצבאית עצרה בימים האחרונים את סגן מ', שמשרת כקצין בתפקיד לוגיסטי ביחידה מובחרת השייכת לאוגדה 99, בחשד שגנב רובה M-16 מצה"ל, והיה מעורב לפי החשד בהעברתו או מכירתו לגורמים פליליים.
הקצין נחקר בחשד לביצוע המעשים לפני כשמונה חודשים, כאשר התגלה שהנשק נעלם מהבסיס בדרום בו שירת, אך הוא שוחרר תוך זמן קצר בזמנו ואף קודם לשרת ביחידה המובחרת למרות שהחשד נגדו טרם נוקה. בימים האחרונים הוא עצור בחשד לעבירות של הוצאת נשק מהצבא ללא רשות, קשירת קשר לביצוע פשע, הפרעה לשוטר וגם החזקת סמים, לאחר שבחיפוש בביתו אותרו סמים.
מ' טוען להגנתו כי הסמים שייכים לאביו והוא מכחיש כל קשר לגניבת הנשק, שהיה שייך לקצין אחר ששירת עימו. עוד דרש הקצין מחוקרי מצ"ח לאסוף את צילומי האבטחה מהבסיס מאחר ולדבריו הם מוכיחים כי אין לו קשר למעשה, וכי הוא בכלל נעצר בזמנו בביתו, וכלל לא היה בבסיס בזמן שהרובה נעלם.
הראיות החדשות שהובילו למעצרו הצטברו במצ"ח בשבועות האחרונים, והחוקרים גם בודקים אפשרות שקרוב משפחתו של הקצין, עבריין מורשע, היה מעורב בגניבת הנשק הצה"לי. בית הדין הצבאי "נווה צדק" שליד מחנה בית ליד בשרון האריך בשבוע שעבר את מעצרו, והשופט רס"ן שאול ארבל כתב בהחלטתו כי "עיינתי בדוח הסודי ובחומרי החקירה, ובאתי לכלל מסקנה כי מתקיים חשד סביר למעורבות החשוד במיוחס לו. בידי החוקרים יש ראיות שונות שהחשוד טרם עומת איתן ויש לחזק בראיות אלה את החשדות".
עורך דין אלון הראלעורך הדין אלון הראל
הקצין יובא היום (ראשון) לדיון נוסף בעניינו בבית הדין הצבאי. ממשרד עורכי הדין כץ-מרגולוב-הראל המייצגים את הקצין נמסר בתגובה: "מדובר בקצין מצטיין שמוחזק במעצר ללא כל ראייה תומכת בחשד למעורבותו באירוע גניבת נשק. אם הייתה ראיה כזו, החוקרים היו מציגים אותה בפניו. נילחם כדי שישוחרר מהמעצר בהקדם ויחזור למלא את תפקידו".
מדובר צה"ל נמסר כי "הקצין נעצר ב-20 במרץ 2022 בחשד לעבירות נשק וסמים והובא למחרת לדיון הארכת מעצר בבית הדין הצבאי. החקירה עדיין מתנהלת ומעצרו הוארך עד להיום. בסיום החקירה, ממצאיה יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית".