2 צפייה בגלריה
האפיפיור פרנסיסקוס בביקורו הקודם בהר הבית בירושלים, ב-2014
האפיפיור פרנסיסקוס בביקורו הקודם בהר הבית בירושלים, ב-2014
האפיפיור פרנסיסקוס בביקורו הקודם בהר הבית בירושלים, ב-2014
(צילום: חיים צח, לע"מ)
פסגה היסטורית בנצרות - בירושלים: האפיפיור פרנסיסקוס עשוי לבקר ביוני הקרוב בירושלים. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס הערב (שני), מפי שני גורמים בוותיקן. לפי הדיווח, האפיפיור עשוי להאריך את נסיעתו שנקבעה ללבנון, במטרה להיפגש בבירת ישראל עם קיריל הראשון, הפטריארך של מוסקבה וראש הכנסייה הרוסית. גורמים מדיניים בכירים בירושלים אישרו כי "אכן יש מגעים לביקור אפשרי של האפיפיור בישראל בחודש יוני".
הגורמים בוותיקן, שדיברו בעילום שם, אמרו כי התכנון הוא שהאפיפיור בן ה-85, שיטוס ללבנון ב-12 ביוני, יטוס משם לעמאן בבוקר 14 ביוני - ומשם יטוס במסוק לירושלים לפגישה עם קיריל הראשון - ויחזור לרומא. אחד הגורמים אמר שנסיעתו של פרנסיסקוס לירושלים "כמעט ודאית".
2 צפייה בגלריה
קיריל הראשון של מוסקבה
קיריל הראשון של מוסקבה
פסגה היסטורית בירושלים עם האפיפיור? קיריל הראשון
(צילום: רויטרס)
זו תהיה הפגישה השנייה בלבד בין השניים. הפגישה הקודמת בין אפיפיור לראש הכנסייה הרוסית נערכה בקובה ב-2016, והיא הייתה הראשונה מאז הפילוג הגדול בנצרות לענפים מזרחיים ומערביים ב-1054. מדובר בעצם בתהליך בו נותקה האחדות הכנסייתית בין הנצרות הקתולית במערב לבין הנצרות האורתודוקסית במזרח, והתהוו שתי כנסיות נפרדות.
מיקום הפגישה - ירושלים - נקבע בגלל החשיבות הדתית של העיר. ביקורו מוגדר כ"ביקור פרטי", ולכן לא נראה שיקיים סדרת פגישות מדיניות בישראל. עם זאת, ייתכן שייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.
נציין כי פרנסיסקוס ביקר לראשונה בישראל במאי 2014, והיה לאפיפיור הרביעי המבקר במדינה. ביקורו של האפיפיור באזור כלל גם פגישות בירדן וברשות הפלסטינית.