ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מתגוררים בימים האחרונים בווילה הפרטית של מקורבו, איש העסקים היהודי אמריקני שמחה פאליק, ברחוב מרדכי כספי בשכונת ארנונה בירושלים. הסיבה למעבר היא עבודות שנעשות בבית הפרטי של נתניהו ברחוב עזה, שבו הוא מתגורר מאז חזר ללשכת רה"מ – בזמן שהמעון הרשמי ברחוב בלפור מפורק ועובר שיפוצים שיימשכו שנים.
2 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו עברה לרחוב כספי בירושלים
משפחת נתניהו עברה לרחוב כספי בירושלים
הווילה הפרטית ברחוב כספי
(צילום: רפי קוץ)
2 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו עברה לרחוב כספי בירושלים
משפחת נתניהו עברה לרחוב כספי בירושלים
שלטי מחאה שנתלו במקום
(צילום: רפי קוץ)
בבית בשכונת ארנונה יש מקלט שעונה על צורכי הביטחון של ראש הממשלה. מאבטחים של משרד רה"מ הוצבו בימים האחרונים במקום, ורה"מ נראה יוצא מהבית בכמה הזדמנויות. משאיות מטעם משרד ראש הממשלה הביאו גדרות למקרה שפעילי מחאה יבקשו להתקרב. בכל זאת, פעילי מחאה הצליחו לתלות שלטים בגנות נתניהו.
אין זו הפעם הראשונה שנתניהו מתארח בבית של פאליק, אשר גם אירח במיאמי את בנו, יאיר נתניהו.
בסביבת נתניהו הסבירו שמדובר באירוח זמני של כמה ימים עד להשלמת העבודות ברחוב עזה. רה"מ העדיף שלא לעבור למלון שכן הדבר היה מחייב תשלום עבור חדרים בקומה שלמה. לפני חודשיים עבר נתניהו להתגורר במלון וולדורף אסטוריה בזמן שיפוצים שנעשו בבית ברחוב עזה, דבר שגרר ביקורת ציבורית.
כשאינו בקריה בתל אביב או בסיורים, נתניהו מחלק את זמנו גם בווילה הפרטית בקיסריה שגם היא מאובטחת על ידי המדינה. אביעד גליקמן דיווח בחדשות 13 ששרה נתניהו הביאה לבית משפחת פאליק את הטבח שמבשל לבני הזוג בביתם ברחוב עזה וכי מדובר בעובד מדינה והעברתו לבית פרטי מנוגדת להנחיות.