פרקליטות המדינה מסרה היום (חמישי) בהודעה חריגה כי היא "מגנה בכל תוקף את הטענות החמורות שהעלה השבוע" ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית). "מדובר בהאשמה מרושעת, חסרת שחר, הגובלת בהסתה ופוגעת במשרתי ציבור העושים מלאכתם נאמנה".
בהודעה לא צוין לאילו טענות בדיוק מתייחס הגינוי, אולם היא יצאה על רקע דברים שיוחסו לרוטמן בדיווח בחדשות 12, ולפיהם דמם של האחים הלל ויגל יניב שנרצחו בחווארה "אדום יותר" מדמם של הנרצחים בטבח שביצע חמאס במתקפת הטרור של 7 באוקטובר. רוטמן מצדו מכחיש שאמר זאת.
1 צפייה בגלריה
ועדת החוקה חוק ומשפט- דיון בכללי ניגוד העניינים החלים על שופטים
ועדת החוקה חוק ומשפט- דיון בכללי ניגוד העניינים החלים על שופטים
ח"כ רוטמן. "אמר בדיוק ההפך ממה שמיוחס לו"
(צילום: שלו שלום )
בתגובתה היום מסרה הפרקליטות כי מטענותיו של רוטמן "עולה, בין היתר, כי מדיניות הפרקליטות ביחס לאכיפת עבירות הסתה הביאה כביכול לקיפוח חיי אדם. למותר לציין, כי מדיניות האכיפה בעבירות אלה נגזרת מהנחיות היועצת המשפטית לממשלה ומפסיקת בית המשפט העליון, ועל פיהן בלבד אנו פועלים. הפרקליטות עושה לילות כימים כדי להיאבק בתופעות החמורות של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, כך בכלל ובשעה הקשה הזו בפרט".
ח"כ רוטמן אמר מוקדם יותר היום כי הדיווח בחדשות 12 אתמול על דבריו שקרי. לפי הודעתו, רוטמן "לא רק שלא אמר את המיוחס לו, אלא להיפך, הוא אמר שדמם של הנרצחים בפיגועי הטרור מהעבר, היה בו כדי להצדיק את שינוי המדיניות של הפרקליטות, והוא לא פחות אדום. כלומר, בדיוק ההפך ממה שיוחס לו".
היום שלח ח"כ רוטמן לערוץ 12 ולכתב גיא פלג מכתב התראה לפני תביעת דיבה, ודרש מהם התנצלות.