ראש הממשלה, נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו היום (שני) על העלאה של 50% בגובה דמי הקיום למשרתי השירות הלאומי - בהמשך להעלאה דומה שניתנה לחיילי החובה. דמי הקיום יעלו החל מחודש ינואר 2022, ויעמדו על כ-810 שקל בחודש במקום 540 שקל היום. עלות ההחלטה, שתיכנס לתוקף לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת, היא כ-60 מיליון שקל - שיוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר.
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "בנות ובני השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר לבני ובנות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם. אני רוצה להודות לידידי, שר האוצר ליברמן, על שיתוף הפעולה וליו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, שפעל רבות למען הנושא".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן ונפתלי בנט
אביגדור ליברמן ונפתלי בנט
השר אביגדור ליברמן וראש הממשלה נפתלי בנט
(צילום: ניב קנטור ורויטרס)
שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר: "העלנו את דמי הקיום של חיילי הסדיר בצה"ל, ובה בעת אנחנו מעלים את דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי. צעד זה מתווסף לשורת צעדים לעידוד שילוב הצעירים בתרומה למען מדינת ישראל, הן במסלולים של צה"ל והן במסלולים של שירות לאומי אזרחי מתוך הוקרה על פעילותם החשובה למען החברה. נמשיך להביע הערכה למשרתים - לא רק במילים אלא גם במעשים".
לפני כשבוע סיכם השר ליברמן עם שר הביטחון בני גנץ על העלאת שכר החיילים ב-50% החל ממשכורת ינואר 2022. ההחלטה התקבלה בתיאום עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ועל בסיס עבודת מטה.
עלות ההחלטה - כ-900 מיליון שקל - תמומן מתקציב הביטחון ומתקציב נוסף שיובא על-ידי משרד האוצר. במסגרתה יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים ל-2,463 שקל. בהמשך לכך, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית ל-3,048, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו ל-1,793 ש"ח ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו ל-1,235 ש"ח. החישוב עשוי להשתנות באופן מינורי של מספר שקלים עד ליישום ההחלטה.
מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי בירך על המהלך: "ראש הממשלה ושר האוצר קיבלו יחד החלטה משמעותית שהיא בשורה גדולה ל-18,000 בני ובנות שירות לאומי-אזרחי אשר מקבלים את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם. רשות השירות הלאומי-אזרחי מבקשת להביע את תודתה לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר אביגדור ליברמן ולחברי הכנסת שתמכו וסייעו למהלך הראוי עבור המתנדבים היקרים, אשר מתייצבים יום-יום לשירות ונמצאים בחזית האזרחית".