1 צפייה בגלריה
שיין והמגיש הפקיסטני במהלך הראיון
שיין והמגיש הפקיסטני במהלך הראיון
שיין והמגיש הפקיסטני במהלך הראיון
פרופ' יוסי שיין, מומחה ביחסים בינלאומיים וראש בית הספר לממשל ומדיניות באוניברסיטת תל אביב הופתע לקבל היום (שישי) שיחת טלפון מצוותו של המנהיג הסופי פאר סייד מודסיר נאצר סהאא, שביקש לראיין אותו לתוכניתו בפקיסטן.
המראיין שיבח את ישראל על הפיתוחים הטכנולוגיים שלה, וביקש משיין לדבר על נקודת המבט הישראלית על ההסכם המתגבש עם איחוד האמירויות. חלק ניכר מהראיון הוקדש להסבר של שיין על יחסיה של ישראל עם מדינות המזרח התיכון והמפרץ הפרסי לאורך השנים - והמגיש הקשיב להשתלשלות האירועים בעשרות השנים האחרונות.


"התקשרו אליי כדי לדבר על הסכם השלום, כנראה שמישהו עשה את הקישור מארצות הברית כי אני מתראיין הרבה ל-CNN ולפוקס ניוז", סיפר שיין בשיחה עם ynet. "מאוד התרגשתי. זה הדהים אותי לראות שיש שם אנשים כמונו שרוצים שלום ורוצים להכיר אותנו הישראלים, הם מאוד שמחים מההסכם הזה", אמר.
הוא הוסיף כי "מיד עליתי הביתה והתחברתי לשיחת הווידאו. זה נתן לי המון תקווה ודיברנו על הרבה דברים מעניינים. אין ספק שמדובר בצעד היסטורי".
השניים שוחחו על האתגרים שפקיסטן עומדת בפניהם, והפרופ' הישראלי אמר כי הוא מאמין שאם אזרחי המדינה יתנערו מהגורמים הקיצוניים שבארצם - הוא לא רואה שום סיבה שישראל ופקיסטן לא יהיו בעלות ברית.
שיין אף בירך את המגיש והצופים לרגל יום העצמאות שחל היום והשניים אף איחלו לארח אחד את השני בבתיהם ביום מן הימים. "אהיה הראשון להציע לך את ביתי ולקבל אותך על אדמתי", אמר סהאא לשיין לקראת סיום הראיון, שנמשך כחצי שעה.