ראש העיר לוד יאיר רביבו איים הבוקר (יום א') לחסום את הגישה לעיר, לנתב"ג ואת מסילת הרכבת, וקרא לממשלה "לטפל באלימות בעיר" שגברה לאחרונה. בימים האחרונים גברו קולות ירי ונפץ ברחבי העיר, ותושבים סיפרו שהם חוששים לחייהם.
2 צפייה בגלריה
המשטרה פענחה את רצח הקשיש בן 92 בלוד
המשטרה פענחה את רצח הקשיש בן 92 בלוד
"בלוד קיימת אווירת פחד". ארכיון
(צילום: משטרת ישראל )
בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה ובערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נצפו זיקוקים שנורו מהשכונות הערביות בעיר. בסוף השבוע האחרון נרשמו גם כמה אירועי ירי לעבר תושבים, חלקם התרחשו לאור יום ותועדו. לא היו נפגעים באירועים הללו מלבד שוטר אחד שנפצע באורח קל במרדף אחר חשודים.
קובי בן אדווה, תושב שכונת גני אביב, סיפר: "אנחנו סובלים יום-יום מירי אוטומטי וירי בודד של אקדח, נפצים וזיקוקים. יש פה פשיעה וונדליזם נגד מכוניות וגינות זה שנים על גבי שנים. זה מעגל אלימות, המשטרה עושה פעולה באחת השכונות ומוציאים את זה עלינו. אתה קם בבוקר וכל המכוניות עם פנצ’ר או מראות שבורות וזה מכוון רק נגד יהודים".
בן אדווה הוסיף כי "אנחנו נמצאים מטר וחצי מנתב"ג ויורים פה כל הזמן. אם ראש העיר לא יסגור את העיר אף אחד לא יעזור כי אנחנו החצר האחורית והמזבלה של מדינת ישראל, את אף אחד לא מעניין מה קורה בלוד. צריך פרויקט לאומי לנקות את המקום הזה מעבריינים, בין אם הם יהודים או ערבים".
2 צפייה בגלריה
יאיר רביבו, ראש העיר לוד
יאיר רביבו, ראש העיר לוד
רביבו. "מחריפים את המאבק עד שיושב השקט לרחובות העיר"
במכתב ששיגר הבוקר לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, הודיע רביבו כי אם הממשלה לא תטפל בתופעה בתוך 30 יום, בכוונתו להשבית את עירו לחלוטין ובתוך כך לחסום את הגישה אליה מכביש 40, לחסום את הכניסה לנתב"ג וכן את מסילות הרכבת באזור. הוא ציין כי תחנת המשטרה בעיר אינה מסוגלת להתמודד עם היקף מקרי האלימות.
"בלוד קיימת אווירת פחד, אווירת טרור המצביעה על ריבוי אמצעי לחימה וכלי נשק בלתי חוקיים הקיימים בעיר, כמו גם על הקלות הבלתי נסבלת שבה תושבים מהמגזר הערבי משתמשים בנשק חם", כתב רביבו לשר אוחנה. "אנו דורשים כינוס בהול של הקבינט הביטחוני ויציאה למבצע חומת מגן 2 לאיסוף הנשק הלא חוקי, ביצוע מעצרים נרחבים וחילוט כסף ונכסים של עבריינים". רביבו דרש גם להציב אלף לוחמי מג"ב בעיר על מנת להשליט בה סדר.
ביום שלישי יכנס רביבו את מועצת העיר בכדי לדון בסוגיה והזמין לישיבה את כל 120 חברי הכנסת. "אנו יוצאים לדרך. למלחמה על הבית", כתב רביבו בדף הפייסבוק שלו. "מאסנו מהיעדר המשילות. המשטרה פועלת היטב אבל זו טיפה בים. אנו מחריפים את המאבק עד שיושב השקט לרחובות העיר. המצב בלוד הפך בלתי נסבל. אני שומע את הקולות והקריאות הצודקות שלכם לשים סוף לסיוט המתמשך של אירועי הירי, הנפצים, הזיקוקים והמואזין שהתגבר באופן לא נורמלי משעה 04:00 בבוקר".