שני מחבלים נוטרלו הבוקר (ראשון) בצומת בית ענון בין קריית ארבע לגוש עציון, לאחר שפתחו באש לעבר כוח צה"ל. אחד המחבלים ניסה לדקור את החיילים, והשני ירה מתוך השטח הפלסטיני סמוך לצומת. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

בתיעוד מהאירוע נראה מחבל אחד מתקרב עם סכין לעבר הכוח, ובמקביל מחבל נוסף יורה לעבר הלוחמים. הכוחות פעלו באירוע בצורה חדה, כשזיהו שהמחבל הראשון מתקדם לעברם עם סכין ופתחו לעברו בנוהל מעצר חשוד, שבו נטרלו אותו. המחבל השני הספיק לירות כדור בודד לפני שנורה וחוסל גם הוא.
מדובר צה"ל נמסר כי "לוחמי גדוד 92 'שמשון' ששהו במרחב חטיבת יהודה סיכלו פיגוע משולב ונטרלו את שני המחבלים". סמ"ר א׳ וסמ"ר מ׳ שלקחו חלק בסיכול הפיגוע שחזרו: "עלינו לשמירה שגרתית פה בגזרה. הגיע אלינו חשוד וביצענו עליו נוהל מעצר חשוד. ברגע שהתחלנו לתפעל את האירוע פתחו עלינו אש מכיוון מזרח, ותפסנו מחסות יחד. צמצם אלינו סיור 60, נטרל את המחבל הראשון וצמצמנו מהר מאוד למחבל השני. המחבל השני שלף את הסכין, ונטרלנו גם אותו. אנחנו לא נפסיק ולא ננוח, לא נישן לדקה עד שהגזרה הזאת תהיה בטוחה 100%".

2 צפייה בגלריה
ניסיון פיגוע בבית ענון
ניסיון פיגוע בבית ענון
רגעי נטרול המחבלים
2 צפייה בגלריה
זירת ניסיון הפיגוע סמוך לחברון
זירת ניסיון הפיגוע סמוך לחברון
זירת ניסיון הפיגוע
(צילום: REUTERS/Mussa Qawasma)
בשבוע שעבר נפצעה לוחמת מג"ב במילואים מירי בצומת סינג'יל שבבנימין. הלוחמת ככל הנראה נפגעה מירי של צלף שירה לעבר כוח שפעל באזור הכפר סינג'יל. מצבה הוגדר קל, והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים.
הפיגוע אירע כמה שעות לאחר איתור גופתו של הנער בנימין אחימאיר (14), שנרצח בפיגוע טרור ביום שישי לפני כשבוע וחצי. אחימאיר, רועה צאן, לא שב עם העדר שלו למאחז מלאכי שלום בבנימין.
בשב"כ, בצה"ל ובימ"ר ש"י עדיין מנסים לאתר את המחבלים שרצחו את אחימאיר. עד כה אין התפתחות דרמטית בממצאי החקירה, והכוחות עדיין מנסים לחבר פרטים שאספו מזירת הפיגוע, כולל איסוף של ממצאים טכנולוגיים.