2 צפייה בגלריה
מצבתה של נינה זנגר ז״ל
מצבתה של נינה זנגר ז״ל
התמונה שהוטבעה על המצבה רוססה בספריי שחור
(באדיבות המשפחה)
בני משפחתה של נינה זנגר נחרדו לגלות ביום שבת האחרון כי תמונתה של המנוחה, שהוטבעה על מצבתה בקברה בהר המנוחות בירושלים, הושחתה ורוססה בספריי שחור. "אנחנו מזועזעים", סיפר הבן יואל זנגר, "זה אירוע חסר תקדים - לפגוע במצבה של מנוחה אך ורק בשל היותה אישה".
לדבריו, ההשחתה, שנחקרת כעת על ידי המשטרה, התגלתה כאשר קרובת משפחה הגיעה לארץ כדי לפקוד את קבר האם. "לפני שהחלטנו להנציח את אימי באמצעות הטבעת תמונתה, ערכנו בדיקות כדי לוודא שאנחנו לא פוגעים ברגשות הציבור", סיפר יואל, "נאמר לנו שאין בעיה ושאנחנו יכולים לנהוג כרצוננו. קשה להאמין איך מישהו בחר לבצע השחתה כזאת דווקא בבית קברות. מדובר בחלקה שנמצאת יחסית גבוה, מישהו ממש התאמץ להגיע לשם, לקחת סולם ולרסס את תמונתה של אימי".
2 צפייה בגלריה
מצבתה של נינה זנגר ז״ל
מצבתה של נינה זנגר ז״ל
מצבתה של נינה זנגר טרם ההשחתה
(באדיבות המשפחה)
לאחר ההשחתה, יואל ובני משפחתו טרם החליטו אם להציב בשנית תמונה מחודשת של האם. "בעוד כחודשיים תתקיים אזכרה לאימי ולאבי שנפטרו בסמיכות", ציין, "אנחנו עדיין מתלבטים מה לעשות. אם נשים תמונה חדשה, יכולים להשחית גם אותה. יש גם סיכוי שנחליט להשאיר את המצב כך - ככתם על מה שנעשה".
השחתת תמונותיהן של נשים המוצבות במרחב הציבורי בירושלים הפכה בשנים האחרונות לתופעה של ממש. רק לפני כמה ימים הושחתה בשדרות גולדה מאיר כרזה של פסטיבל ישראל, שעליה תמונותיהן של הזמרות נטע ברזילי, יסמין מועלם ואקו. כמו כן, ביום חמישי שעבר הושחתו פניהן של נשים שהתנוססו על פרסומת בנק דיסקונט בשכונת רמת אשכול בעיר.
מחברה קדישא נמסר כי הם "מגנים בכל תוקף את השחתת המצבה והפגיעה בכבוד המת, וישתפו פעולה עם המשטרה במטרה לגלות את המחללים ולהעמידם לדין".