"התנועה הציונית האמריקנית" (AZM) קיבלה השבוע מעמד מיוחד מטעם ועדת אקוסוק, הוועדה הכלכלית-חברתית של האו"ם, ותהווה גוף מייעץ לארגון העולמי. מעמד זה מקנה לה את היכולת להשתתף באירועי האו"ם ובדיוניו וכן לקיים במסגרת האו"ם אירועים מטעמה.
2 צפייה בגלריה
דיון חירום בעצרת הכללית של האו"ם
דיון חירום בעצרת הכללית של האו"ם
עצרת האו"ם
(צילום: AP)
הארגון הוקם בשנת 1993 על מנת לקרב בין הקהילה היהודית בארצות הברית ובין הציונות, ופועל לקדם ערכים של ציונות בארצות הברית. התנועה מקדמת דיאלוג ושיתוף פעולה בין ארגונים ציוניים שונים, ולאור ההכרה בה כתנועה מייעצת לאו"ם, תוכל לעשות זאת גם בחסות בינלאומית, ובתוך מסדרונות האו"ם.
הצעד הזה מגיע לאחר פעילות דיפלומטית מאומצת של שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן ושל משלחת ישראל, שפעלו רבות בשנה האחרונה על מנת לקדם את מועמדות הארגון והעלו את הנושא בפגישות עם שגרירים ודיפלומטים בכירים. השגריר ארדן והארגון מקיימים שיתופי פעולה רבים וביניהם פרויקט משלחות שגרירי האו"ם לישראל, הפקת אירוע יום העצמאות לישראל בהשתתפות שגרירי האו"ם ועוד.
2 צפייה בגלריה
גלעד ארדן
גלעד ארדן
השגריר ארדן
(צילום: EPA)
השגריר ארדן: "הוכחנו שציונות היא כבר לא מילה גסה במסדרונות האו"ם. אני מברך את AZM, שמובילה עשייה חשובה לחיזוק מדינת ישראל ואני בטוח שהתנועה תוכל עכשיו להרחיב ולהעמיק עוד יותר את עשייתה והשפעתה".
לדבריו, הארגון "מהווה מכפיל כוח לישראל בזירה הבינלאומית. אני נלחם יום יום באו״ם כדי שהציונות תיחשב לתנועה חשובה וחיובית ואני שמח שלאחר ההחלטות הבזויות שנתקבלו באו״ם בעבר, מחלחלת ההבנה לחשיבות המפעל הציוני".